Risinājumu veido īpaši konfigurēts, ar datorredzes algoritmiem aprīkots mini dators, divas augstas izšķirtspējas videokameras, tīkla aprīkojums, stiprinājumi un LMT izstrādāta programmatūra.
Lai uzlabotu satiksmes drošību, 18. novembra – Varšavas ielas un 18. novembra – Valkas ielas krustojumos Daugavpilī ir uzstādītas satiksmes uzraudzības iekārtas – viedie luksofori. Tie turpmākos sešus mēnešus testa režīmā nodrošinās satiksmes papildu uzraudzību, lai noteiktu, kā satiksmes dalībnieki ievēro luksofora signālu prasības.
Viedie luksofori jeb augstas izšķirtspējas kontroles iekārtas uzstādītas sadarbībā ar SIA “Latvijas Mobilais Telefons” pēc uzņēmuma iniciatīvas un sešus mēnešus darbosies testa režīmā. Viedie luksofori spēj veikt dažādas funkcijas: atpazīt un klasificēt objektus, noteikt to trajektoriju un atrašanās vietu, atpazīt un nolasīt automašīnu numurus, tāpat tie spēj noteikt luksofora signālu. Risinājumu veido īpaši konfigurēts, ar datorredzes algoritmiem aprīkots mini dators, divas augstas izšķirtspējas videokameras, tīkla aprīkojums, stiprinājumi un LMT izstrādāta programmatūra.
Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes Pilsētas saimniecības un attīstības komitejas priekšsēdētājs Igors Aleksejevs: "Satiksmes uzraudzības iekārtas uzstādītas divos mūsu pilsētas krustojumos ar lielu satiksmes intensitāti un veikto bīstamo manevru skaitu. Kameras fiksēs pārkāpumus, piemēram, braukšanu pie sarkanās gaismas un citus. Saņemtos datus CSDD apstrādās un nosūtīs Pašvaldības policijai, lai novērtētu pārkāpumu smaguma pakāpi. Vēlos uzsvērt, ka iekārta testa režīmā darbosies sešus mēnešus un šajā laikā sodi netiks piemēroti. Ir svarīgi apzināties, ka šo pasākumu galvenais mērķis nav sodīšana, bet gan profilakse un drošības uzlabošana. Automātiskās uzraudzības sistēmas ne tikai fiksē pārkāpumus, bet arī palīdz mainīt autovadītāju uzvedību: viņi kļūst uzmanīgāki un labprātāk ievēro ceļu satiksmes noteikumus, zinot, ka viņu neapdomātā rīcība var būt piefiksēta."
Līdzīgi tehniskie risinājumi satiksmes drošības uzlabošanai jau darbojas Liepājā, Rīgā un Jūrmalā. Liepājā un Jūrmalā tie ir oficiāli iekļauti satiksmes uzraudzības sistēmā. Fiksēto informāciju par autovadītājiem, kuri šķērsojuši krustojumu pie sarkanās gaismas, kontroles iekārtas nodod CSDD un pašvaldības policijai, kas pieņem lēmumu par pārkāpumu un piemērojamo sodu.
Liepāja ir pirmā pilsēta Latvijā, kur kopš 2023. gada marta beigām oficiāli darbojas viedais luksofors, un vēl pirms tam tas, līdzīgi kā Daugavpilī pašlaik, strādāja testa režīmā. Ar LMT mašīnredzes risinājumu aprīkotā viedā satiksmes kontroles iekārta ir palīdzējusi samazināt pārkāpumu skaitu aptuveni piecas reizes (salīdzinot 2022. gada un 2023. gada februāra datus). Ņemot vērā veiksmīgo pieredzi Liepājā, LMT risinājums ieviests un darbojas arī Austrijas pilsētā Grācā un Lietuvas galvaspilsētā Viļņā.
"Kā liecina Latvijā, Austrijā un nu arī Lietuvā gūtā pieredze, tehnoloģijas palīdz uzlabot satiksmes drošību, vienlaikus izglītojot autobraucējus un pakāpeniski arī uzlabojot braukšanas kultūru. Esam gandarīti par sadarbību ar Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domi, nodrošinot viedās mašīnredzes tehnoloģijas testa režīmā. Tādējādi vienlaikus tiek gan uzlabota satiksmes drošība, gan rādīts piemērs arī citām pilsētām ar sarežģītiem regulējamiem krustojumiem," vietnei daugavpils.lv norāda LMT prezidents Juris Binde.
Plānots, ka viedie luksofori sešu mēnešu laikā tiks pārvietoti uz vēl diviem krustojumiem ar intensīvu satiksmi. Pēc testu norises Daugavpils Komunālā pārvalde varēs vai nu iegādāties jaunu tehniku, vai to nomāt.
Pētījumu kompānija Kantar veica Latvijas iedzīvotāju vērtību pētījumu, kura ietvaros tika noskaidrots, kā dažādi globālie un vietēja mēroga notikumi ir ietekmējuši iedzīvotāju noskaņojumu un attieksmi pret aktualitātēm valstī.
Pēc pētījuma rezultātiem v...
Šobrīd jauno automehāniķu apmācības uzņemas paši auto ražotāji un to oficiālie dīleri, kas gatavo savus speciālistus.
Lai arī šobrīd problēmu ar elektroauto salabošanu Latvijā nav, nākotnē tās radīsies, jo nav nedz atbilstošas infrastruktūras, nedz skol...
Komentāri