lv
UDGxRfxzUT63olqwcjBHxqhYQZyifeuEIsZXP2CT
2344547

Latvijas sociālo pakalpojumu klienti kopumā ir apmierināti (+VIDEO)

Latvijas sociālo pakalpojumu klienti kopumā ir apmierināti (+VIDEO)

Darbs ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem novērtēts viszemāk.

Lai iegūtu Latvijas iedzīvotāju un sociālo dienestu klientu viedokli par sociālo dienestu darbu, apmierinātības līmeni
ar pašvaldības sociālo dienestu darbību un veiktu apmierinātības izmaiņu salīdzinājumu, tika veikta reprezentatīva
Latvijas iedzīvotāju kvantitatīvā aptauja, ziņo Inese Šūpule, Dr. sc. soc., nodibinājums “Baltic Institute of Social Sciences”.

Pašvaldību iedzīvotāju un sociālo dienestu klientu vērtējums aptaujā par to, cik labi vai slikti pašvaldības sociālais dienests pilda noteiktus uzdevumus, atklāj, ka pieci uzdevumi, kuru izpilde tiek vērtēta visaugstāk un par ko arī sabiedrība ir vislabāk informēta, ir:

-atbalsts ģimenēm ar bērniem, kurās ir nelabvēlīgi apstākļi (atbildes “ļoti labi” un “drīzāk labi”: visi aptaujātie – 57%, sociālo dienestu klienti – 69%);

-pabalstu piešķiršana iedzīvotājiem (visi aptaujātie – 56%, sociālo dienestu klienti – 74%);

-zupas virtuves, pārtikas paku izdales un brīvpusdienu nodrošināšana (visi aptaujātie – 55%, sociālo dienestu klienti
– 75%);

-atbalsts aizbildņiem un audžuģimenēm (visi aptaujātie – 54%, sociālo dienestu klienti – 66%);

-vecu cilvēku un personu ar invaliditāti aprūpe mājās (visi aptaujātie – 52%, sociālo dienestu klienti – 69%).

Pašvaldību sociālo dienestu uzdevumi, kuru izpilde iedzīvotāju un klientu skatījumā ir saņēmusi zemāko summāro vērtējumu “ļoti labi” un “drīzāk labi”, ir:

-iedzīvotāju iesaistīšana sabiedriskajās aktivitātēs (visi aptaujātie – 37%, sociālo dienestu klienti – 40%);

-atbalsts no vardarbības cietušām personām (visi aptaujātie – 36%, sociālo dienestu klienti – 43%);

-palīdzība cilvēkiem iegūt patstāvīgai dzīvei nepieciešamās iemaņas (visi aptaujātie – 36%, sociālo dienestu klienti
– 44%);

-pakalpojumi personām ar garīga rakstura traucējumiem (visi aptaujātie – 34%, sociālo dienestu klienti – 41%);

-atbalsts cilvēkiem ar atkarībām un viņu ģimenēm (visi aptaujātie – 34%, sociālo dienestu klienti – 42%).

Zemāk vērtētajiem uzdevumiem raksturīgs augsts “grūti pateikt” atbilžu rādītājs, kas parāda to, ka gan sabiedrībā
kopumā, gan sociālo dienestu klientu vidū trūkst informācijas par sniegto atbalstu konkrētajos aspekto, ziņo periodiskais izdevums “Sociālais darbs Latvijā”.

Neputns izdod latviešu filozofa Šuvajeva jaunāko eseju krājumu Marginālijas

Izdevniecība "Neputns" izdevis latviešu filozofa Igora Šuvajeva jaunāko eseju krājumu “Marginālijas”, informēja izdevniecībā.

Grāmatā iekļautas desmit esejas, kuru caurviju ideja ir ģenealoģiska un arheoloģiska tagadnes vēstures iezīmēšana. Īpaši uzsvēr...

Jelgava futbola virslīgā spēlē neizšķirti ar Daugavpili

"Jelgava" sestdien savā laukumā "Optibet" Latvijas futbola virslīgas 29.kārtā spēlēja neizšķirti ar "Daugavpili".

Spēle beidzās ar bezvārtu neizšķirtu.

Jelgavnieki pirms sestdienas cīņas bija uzvarējuši divos mačos pēc kārtas, turpretī daugavpilieši uz ...

Latvija janvārī-jūlijā starp 9 ES valstīm ar eksporta kritumu (+INFOGRAFIKA)

Latvija janvārī-jūlijā bijusi starp deviņām Eiropas Savienības (ES) valstīm, kurās salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn reģistrēts eksporta kritums.

Tā liecina piektdien publiskotie ES statistikas pārvaldes "Eurostat" dati.

Janvārī-jūlijā salīd...



Komentāri