Igaunijas valdība ceturtdien nolēma nepirkt Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" akcijas, pēc valdības sēdes žurnālistiem paziņoja Igaunijas infrastruktūras ministrs Kuldars Leiss.
Viņš skaidroja, ka lēmums tagad nepirkt akcijas pieņemts, jo aviokompānijā vēl nav pabeigta vadības maiņa, nav skaidrības par akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) un lidsabiedrības finansiālā situācija joprojām ir problemātiska.
"Konkrētas informācijas par iespējamo IPO nav, tādēļ mēs šodien neko šajā saistībā nelēmām, bet pieņēmām zināšanai, ka ir divi veidi, kā ieiet "airBaltic" [akciju kapitālā]," sacīja Leiss, ar to domājot tiešu akciju iegādi un IPO.
"Tā kā situācija "airBaltic" ir tāda, ka tur drīz tiks iecelta jauna vadība, jaunā stratēģija vēl nav apstiprināta, bet ekonomiskā situācija būtiski nav uzlabojusies, mēs nolēmām tagad nepirkt "airBaltic" akcijas. Šajā raundā, kas notiek pašlaik," teica ministrs.
Tomēr Leiss norādīja, ka Igaunija ir ieinteresēta attīstīt sadarbību ar "airBaltic", kas nodrošina 30% no Tallinas lidostas pasažieru plūsmas. Lai attīstītu šo sadarbību, Igaunija cita starpā ir gatava piedāvāt aviokompānijai līdz 2030.gadam nepalielināt lidostas nodevas.
Pēc Latvijas satiksmes ministra Ata Švinkas (P) teiktā Igaunijas sabiedriskajai televīzijai ETV, Latvija piedāvājusi Igaunijai un Lietuvai iegādāties "airBaltic" akcijas ar tādiem pašiem nosacījumiem kā Vācijas aviokompānijai "Lufthansa", kas iegādāsies "airBaltic" akcijas par 14 miljoniem eiro.
Leiss apstiprināja, ka Igaunijai ir piedāvāts iegādāties līdz 10% akciju par 14 miljoniem eiro.
Lietuva vēl nav pieņēmusi lēmumu, vai pirks "airBaltic" akcijas.
LETA jau ziņoja, ka Vācijas konkurences uzraugs Federālais karteļu birojs pirmdien, 30.jūnijā, atļāva "Lufthansa" iegādāties 10% "airBaltic" akciju.
Darījumu varētu pabeigt divu mēnešu laikā, aģentūrai LETA sacīja "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Andrejs Martinovs.
Pēc akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) "Lufthansa Group" līdzdalības lielumu noteiks potenciālā IPO tirgus cena. Darījums paredz arī to, ka "Lufthansa Group" pēc potenciālā IPO piederēs ne mazāk kā 5% no "airBaltic" kapitāla.
Tāpat Latvijas valdība 2024.gada 30.augustā vienojās, ka valstij pēc "airBaltic" IPO kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija.
Šobrīd Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.
2024.gadā "airBaltic" koncerns strādāja ar auditētajiem zaudējumiem 118,159 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, bet koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2023.gadu, palielinājās par 11,9%, sasniedzot 747,572 miljonus eiro.
"airBaltic" 2024.gadā pārvadāja kopumā 5,2 miljonus pasažieru, kas ir par 13% vairāk nekā gadu iepriekš, un veica 47 000 lidojumu, kas ir par 7% vairāk nekā gadu iepriekš.
Informācijas sistēmu menedžmenta augstskolas (ISMA) prorektors Andrejs Cinis par satraucošām tendencēm Latvijas augstākās izglītības sistēmā.
«Pēdējos divus gadu desmitus Latvijas augstākā izglītība ir atradusies inerces režīmā – tā turpina darboties pē...
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis 295 000 eiro sodu AS "DelfinGroup" grupas uzņēmumam SIA "ViziaFinance" par negodīgu komercpraksi, liecina PTAC publiskotā informācija.
PTAC secinājusi, ka "ViziaFinance" ilgstošā laika periodā ir ...
Eiropas Komisija (EK) piešķirs 295,509 miljonus eiro dzelzceļa "Rail Baltica" projekta turpināšanai Baltijā, liecina EK publiskotā informācija.
Tostarp "Rail Baltica" prioritārajām aktivitātēm Latvijā piešķirti 153,5 miljoni eiro, Lietuvā - 94,9 miljoni...
Komentāri