lv
OBbpWvjOAF0gWbzmNDpzzMWWk0DhA3gJZ1J2kpok
4252095

Plāno atļaut elektroskrejriteņu un velosipēdu piespiedu pārvietošanu

Plāno atļaut elektroskrejriteņu un velosipēdu piespiedu pārvietošanu

Grozījumi arī noteiks trīs gadījumus, kad mikromobilitātes rīki, tajā skaitā velosipēdi, tiks atzīti par ilgstoši atstātiem uz ceļā.

Pēc Rīgas pašvaldības iesniegtajiem priekšlikumiem plānots veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos par transportlīdzekļu piespiedu pārvietošanu un transportlīdzekļa atzīšanu par ilgstoši atstātu uz ceļa, informē Ārtelpas un mobilitātes departaments. Ar grozījumiem plānots panākt, ka šie noteikumi turpmāk būs saistoši arī elektroskrejriteņu un velosipēdu īpašniekiem.

Plānotie grozījumi paredz noteikt kārtību, kādā veicama elektroskrejriteņu un velosipēdu piespiedu pārvietošana uz speciālo stāvvietu. Attiecīgi turpmāk arī velosipēdu īpašniekiem būs ieteicams reģistrēt to braucamrīkus, lai nepieciešamības gadījumā varētu identificēt stāvēšanai novietotā transportlīdzekļa īpašnieku.

Viena no būtiskām problēmām, kas novērojama ne tikai Rīgā, bet arī citviet pasaulē, ir velosipēdi, kuri ilgstoši atstāti publiskās vietās. Līdz šim Latvijas likumdošanā nebija tiesiskā regulējuma, kas paredzētu un ļautu trešajai pusei pārvietot ilgstoši stāvēšanai atstātus jeb pamestus velosipēdus. Pēc Rīgas pašvaldības iniciatīvas, noteikumos iekļaus punktu, kas atļaus veikt ilgstoši piestiprināta velosipēda - velosipēdu novietnēs, pie ceļa zīmju balstiem vai citam ierīcēm publiskajā telpā - piespiedu pārvietošanu.

Grozījumi arī noteiks trīs gadījumus, kad mikromobilitātes rīki, tajā skaitā velosipēdi, tiks atzīti par ilgstoši atstātiem uz ceļā. Pirmkārt, ja mikromobilitātes rīks atrodas vietā, kur traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ilgāk par astoņām stundām kopš brīža, kad par traucējumu paziņots tā īpašniekam; otrkārt, ja mikromobilitātes rīks atrodas vietā, kur traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ilgāk par astoņām stundām kopš brīža, kad tam piestiprināta brīdinājuma uzlīme, jo nav bijis iespējams noskaidrot tā piederību; treškārt, ja mikromobilitātes rīks atrodas vietā, kur tas netraucē ceļu satiksmei, bet netiek izmantots vismaz 45 diennaktis kopš tam pielīmēta brīdinājuma uzlīme.

Jau ziņots, ka vasaras sākumā Rīgas pašvaldības policija, sadarbībā ar Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centru un Ārtelpas un mobilitātes departamentu, veica visaptverošu pilsētvides apsekošanu Rīgas vēsturiskā centra robežās. Apsekošanas laikā tika identificēti pamesti vai ilgstoši atstāti velosipēdi, uz kuriem uzlīmēja informatīvās uzlīmes. Kopumā tika fiksēti 120 pamesti vai ilgstoši atstāti velosipēdi. Pēc atkārtotas apsekošanas septembra sākumā tika konstatēts, ka 42 velosipēdus to īpašnieki ir aizvākuši, bet 78 palikuši iepriekš fiksētajā vietā. Paralēli šim darbam departaments izstrādāja grozījumus, lai normatīvie akti ļautu pamestos velosipēdus pārvietot.

Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž "ēnu flote"

Ārlietu ministre Baiba Braže tikās ar ES īpašo sūtni sankciju jautājumos Deividu O'Salivanu.

"Sankcijas pret Krieviju strādā - Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas "baro" tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, san...

Baltu balvu šogad iegūst valodas vēstures pētnieks Pēteris Vanags
Ceturtdien, 17.oktobrī, Ārlietu ministrijā tika pasniegta Baltu balva. Tas ir novērtējums par sasniegumiem latviešu - lietuviešu valodu tulkojumos, apmācībā, popularizēšanā un ieguldījumu abu valodu pētniecībā. Šogad to ieguva Latvijas pārstāvis – valo...
Latvijā no hroniskām sāpēm cieš katrs piektais pieaugušais

Latvijā no hroniskām sāpēm cieš 20% pieaugušo iedzīvotāju, informēja Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca (PSKUS).

Hroniskas sāpes ir ilgstošas sāpes, kas saglabājas ilgāk par trim mēnešiem, skaidro PSKUS.

Atzīmējot Starptautisko Sāpju dienu, ...



Komentāri