Kāpēc tērēt kaudzi naudas par dārgu apvidnieku ar milzīgu akumulatoru, lai braukātu pa Rīgas centru pārdesmit kilometru dienā?
Vārdu "lēts" attiecībā uz automašīnām lieto ne tikai, lai raksturotu tās vērtību naudas izteiksmē. Tie var būt lēti apdares materiāli, nepatīkamas braukšanas īpašības, vāja trokšņu izolācija, tehnoloģiju trūkums. Vai tiešām starp "mazs auto" un "ekonomiskā klase" vienmēr būtu jāliek vienādības zīme?
Izmērs ne vienmēr atbilst klasei
"Latvijā ļoti skatās uz to, cik liela ir automašīna. Cilvēkiem svarīga ir liela virsbūve, lai arī ikdienā šāda auto priekšrocības izmanto reti. Tirgū gan ir pieejami arī grezni mazās klases pārstāvji. Eiropā cilvēki auto izvēlas pēc tā, cik liels ir reāli nepieciešams," stāsta auto apskatnieks un konkursa Latvijas Gada auto tiesnesis Toms Timoško.
Tas izskaidrojams ar faktu, ka Rietumeiropas un Dienvideiropas vecpilsētās ielas ir šauras un stāvvietu nav īpaši daudz. Tāda pati situācija ir kalnainos apvidos, kur ceļi ir šauri. Šādās vietās ar mazauto ir vienkāršāk dzīvot. Bet tas nenozīmē, ka cilvēkiem būtu jāsamierinās ar ko sliktāku.
Elektriskie mazauto - vieda filozofija
Elektrifikācija auto industrijā iepūš jaunus vējus un daļēji maina izpratni par luksusa klasi. Protams, pagaidām lielākā daļa cilvēku uz elektromobili skatās kā uz pārvietošanās līdzekli pilsētā, un šobrīd attur arī to augstā cena. Lai attaisnotu cenu, ražotāji cenšas radīt atbilstošu komforta un dizaina līmeni.
"Mazie elektroauto, manuprāt, ir superīga lieta, jo parasti cilvēki tos pērk braukšanai pa pilsētu. Kāpēc tērēt kaudzi naudas par lielu un dārgu apvidnieku ar milzīgu akumulatoru, lai braukātu pa Rīgas centru pārdesmit kilometru dienā? Neliels elektroauto šādā gadījumā ir visloģiskākais risinājums. Lielāki elektriskie krosoveri ir komfortablāki un piemērotāki garākiem gabaliem, un tos parasti pērk pavisam citiem mērķiem," saka Toms Timoško.
Mazs tikai no ārpuses
Tikai retais apšaubīs, ka ar mazu automašīnu pārvietoties pa pilsētu ir patiešām ērti. Tas gan nebūt nenozīmē, ka iekšā valda šaurība.
Lai veiktu ikdienas maršrutus pa pilsētas līkločiem, nav nepieciešams liels akumulators, turklāt liels akumulators ir smags, bet tas savukārt ietekmē dinamiku un ekonomiju. Vairums pilsētas elektromobiļu ir aprīkoti ar akumulatoriem līdz 30-40 kWh. Daži savā kompaktajā formā skaisti apvieno stilu un greznību, citi fokusējas uz zemāku cenu. Tā kā ražotāji redz, ka mazie elektroauto uzrāda ļoti iepriecinošus rezultātus, viņi nāk klajā ar jaunām idejām.
Nav šaubu, ka eiropiešiem tie noteikti patiks. Vai tie pārliecinās arī latviešus, ka mazauto nu jau ir braši izkāpuši no ekonomiskās klases kastītes? Laiks rādīs.
Nākotnē ir plānots masveidā mācīt valsts aizsardzības dienesta karavīriem lietot dronus, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēku mācību centra komandieris, majors Modris Kairišs.
Patlaban ir ek...
Filmas tēma - kā izveidot attiecības ar mīļotā cilvēka pusaudžu bērniem - ir aktuāla un nereti arī traģikomiska.
No 12.septembra kinoteātros visā Latvijā būs skatāma jauna pašmāju piedzīvojumu komēdija "Banāns upē" - filma plašai skatītāju auditorijai. ...
Šodien tiks atklātas Parīzes vasaras paralimpiskās spēles.
Atklāšanas ceremonija Konkordijas laukumā sāksies plkst.21 pēc Latvijas laika, tiešraidē to translējot Latvijas Televīzijas 7.kanālam.
Sportistu parāde sāksies Elizejas laukos pie Triumfa arkas ...
Komentāri