lv
bSaImLEdaKEf9r1qfqoRDWk4X152oeWuNmxtXMTI
3075453

Mūsu valstī finansējums auto iegādei ir ierobežots, tirgus ir mazākais (+VIDEO)

Mūsu valstī finansējums auto iegādei ir ierobežots, tirgus ir mazākais (+VIDEO)

Latvija nav sasniegusi 2007. gada pārdošanas līmeni, kas jau noticis Lietuvā un Igaunijā.

Salīdzinot jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas starp Baltijas valstīm laika posmā no 2023.gada janvāra līdz 2023.gada novembrim, kopējais reģistrētais automobiļu skaits Latvijā ir vismazākais - 17 895 reģistrētas automašīnas. Tai pat laikā, salīdzinot šos rādītājus ar 2022.gada datiem, šogad Latvijā ir bijis vislielākais reģistrēto auto skaita pieaugums - 14,4% apmērā.

Starp visām Baltijas valstīm šogad visaugstākais kopējais reģistrētais automobiļu skaits ir Lietuvā ar 25 771 spēkratiem, kamēr Igaunijā tās ir 21 007 reģistrētas automašīnas. Salīdzinot šos rādītājus ar 2022.gada datiem, reģistrēto spēkratu pieauguma ziņā pēdējo vietu ieņem Lietuva ar 7,2%, kamēr Igaunija ierindojas otrajā vietā ar pieaugumu 9% apmērā.

"Vēsturiski tieši Latvijas ekonomika 2007.gada finanšu krīzē cieta vairāk kā Igaunijas un Lietuvas, tāpēc no mūsu valsts lielāks skaits ekonomiski aktīvo iedzīvotāju emigrēja uz ārzemēm. Šis fakts būtiski ietekmēja un joprojām ietekmē arī auto tirgu. Ja 2007.gadā jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrācija Latvijā sasniedza 30 800 automašīnas, tad 2023.gads noslēdzies vien ar 18 447 jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrācijām. Protams, iepriecina fakts, ka 2023.gadā bijis lielākais reģistrēto automobiļu skaits kopš 2007.gada finanšu krīzes, tomēr jāsecina, ka Latvijas auto tirgus ir atguvies vien par divām trešdaļām, salīdzinot ar 2007.gadu un turpina būt mazākais starp Baltijas valstīm," skaidro Auto Asociācijas prezidents A.Kulbers.

Viens no galvenajiem iemesliem sliktākiem jaunu auto pārdošanas rādītājiem Latvijā ir ierobežotā auto finansēšana. "Stingrie banku finansēšanas nosacījumi un lielākais ēnu ekonomikas īpatsvars, tai skaitā aplokšņu algas un neuzrādītie ienākumi, ir nozīmīgākais auto tirgu bremzējošais faktors. Rezultātā lietotu automašīnu imports turpina sastādīt 70% no kopējā importa, savukārt jauni auto vien 30%. Tai pat laikā Igaunijā jaunu automašīnu rādītāji ir 50% no importa," atklāj A.Kulbergs.

Kuldīgas zemnieki: Valsts solītais atbalsts nav īstenojies

Patlaban visiem lauksaimniekiem, neatkarīgi no to darbības nozares un saimniecības lieluma, klājas ļoti smagi, un no valsts puses solītais atbalsts kaut vai tālredzīgu lēmumu pieņemšanā nav īstenojies, aģentūrai LETA sacīja Kuldīgas novada lauksaimniek...

Pensiju uzkrājumi atkal ir plusā – kāpēc tas atkal (nav) labi
Tas nekas, ka otrā līmeņa pensiju uzkrājumi ir mīnusā: jāpagaida, un tie droši vien pieaugs. Tā vietējie eksperti runāja gan 2020. gadā, gan 2022. gadā, gan 2023. gada sākumā, kad plašsaziņas līdzekļi vēstīja par kārtējiem Latvijas pensiju plānu vērtīb...
NA rosina izteikt neuzticību Briškenam

Opozīcijā esošā Nacionālā apvienība (NA) rosina Saeimu izteikt neuzticību satiksmes ministram Kasparam Briškenam (P), to pamatojot ar ministra nespēju uzņemties atbildību par nozares vadību.

Pēc NA domām, Briškena politiskās bezatbildības un profesionāl...



Komentāri