Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) nav saņēmusi sūdzības par mobilo sakaru pieejamību 7. un 8.oktobra vētras laikā un pēc tās, sacīja SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.
Viņš norādīja, ka nav normatīva, kas uzliktu par pienākumu elektronisko sakaru komersantiem nodrošināt pakalpojumu pieejamību vētras laikā.
Elektronisko sakaru komersanti darbojas konkurences apstākļos, un vērtē katras investīcijas lietderību. Šādu papildu risinājumu ieviešana, lai vienmēr būtu pieejams elektronisko sakaru pakalpojumus, visdrīzāk izraisītu tarifu pieaugumu, sacīja Tauniņš.
Tomēr, atbilstoši informācijas tehnoloģiju drošības likumam, elektronisko sakaru komersanti ir izstrādājuši rīcības plānus elektronisko sakaru tīkla nepārtrauktas darbības nodrošināšanai, kuri ietver elektronisko sakaru tīkla darbības atjaunošanas pasākumu aprakstu, un tie ietver arī bojājumu novēršanas laikus, risinājumus rezerves barošanas nodrošināšanai elektrības pārtraukumu gadījumos, kā arī citus pasākumus, lai pēc bojājumiem elektronisko sakaru pakalpojumi pēc iespējas ātrāk tiktu atjaunoti.
Tauniņš atzīmēja, ka komersanti SPRK iesniedz savas kvalitātes deklarācijas, un viens no punktiem ir "bojājumu novēršanas laiks stundās", ko komersanti apņemas nodrošināt. Interneta piekļuves pakalpojuma mobilā tīklā bojājumu novēršanas laiks SIA "Latvijas Mobilais telefons" ir 48 stundas, bet savukārt SIA "Tele2" un SIA "Bite Latvija" - 24 stundas.
Vienlaikus Tauniņš sacīja, ka lietotājam ir jāiepazīstas ar sava elektronisko sakaru pakalpojuma līguma nosacījumiem, jo iespējams, ka vētra kā dabas katastrofa tajos ir noteikta par nepārvaramo varu, kuras gadījumā operators neatbild par līguma saistību neizpildi vai nepienācīgu izpildi.
Tāpat jāņem vērā, ka pie SPRK pakalpojumu lietotāji visbiežāk vēršas tad, kad nav izdevies atrisināt problēmsituāciju ar elektronisko sakaru pakalpojuma sniedzēju. Jebkuru sūdzību par elektronisko sakaru pakalpojumiem gadījumā galalietotājam vispirms ir jāvēršas ar rakstisku iesniegumu pie sava elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēja. Ja saņemtā atbilde neapmierina, tad galalietotājam ir tiesības vērsties SPRK, rakstiski iesniedzot parakstītu iesniegumu.
Sākotnēji norādot uz incidenta neesamību, pēc kritikas viļņa Valsts robežsardze tomēr paziņojusi par Latvijā nelegāli iekļuvušas bēgļu grupas aizturēšanu otrdien.
Sociālajos medijos Valsts robežsardze trešdien vakarā izplatījusi paziņojumu par to, ka t...
VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) vēl turpina novērst pagājušās nedēļas nogales vēja radītos bojājumus, informēja LVC pārstāvji.
LVC pārstāvji norāda, ka pēc vētrām pagājušajā nedēļā no valsts autoceļiem ir novākti 1219 koki, kā arī ir bojātas divas ce...
Komentāri