lv
94YP5AEG0R5xMgmPhZj8ycA8yMC7XgmiipB1htJ7
2448521

Eksperts: Latvijas ceļu infrastruktūra nespēj nodrošināt tranzītu (+VIDEO)

Eksperts: Latvijas ceļu infrastruktūra nespēj nodrošināt tranzītu (+VIDEO)

Jau šobrīd ir skaidrs, ka Rīgas osta savu potenciālu ir zaudējusi.


Latvijas kopējais ceļu garums ir 70 846 kilometri, tai skaitā valsts nozīmes autoceļi, kuri veido 20 041 kilometru garu posmu. Tomēr, kā nesen teica tranzīta eksperts Edgars Krauze, situācija ar katru gadu kļūst aiz vien kritiskāka.

Ceļu infrastruktūra iet roku rokā ar uzņēmēju vēlmi attīstīt jaunas ražošanas iespējas Latvijā. Šobrīd izveidojusies situācija, ka nepārdomātas infrastruktūras dēļ attāluma ziņā īss maršruts izstiepjas par teju trīs reizes garāku. Tas saistīts ar neatbilstošu ceļu infrastruktūru, šauriem rotācijas apļiem un zemu tiltu augstumu. Šādā gadījumā tiek meklēti alternatīvi ceļi, kas ievērojami sadārdzina pārvadājuma izmaksas un kopējo pārvadājuma laiku. Gala rezultātā pārvadājuma izmaksas pieaug, kas nozīmē, ka, piemēram, Latvijā ražota moduļu māja zaudē savu konkurenci tirgū. To piegādes izmaksas ir tik augstas, ka reizēm izdevīgāk to ir atvest no kaimiņvalstu ražotājiem.

Latvijā ir trīs galvenās ostas, kuras atrodas Rīgā, Ventspilī un Liepājā. Jau šobrīd ir skaidrs, ka Rīgas osta savu potenciālu ir zaudējusi, pauž tranzita eksperti. Galvenais iemesls ir nepietiekama un ierobežota ostas teritorija. Tāpat tas saistīts arī ar nepietiekamu prāmju savienojamību, atrašanās vietu un nepārdomāto ceļu infrastruktūru, lai ostā negabarīta jeb lielgabarīta kravām būtu iespējams nokļūt. Patiesībā tur nav iespējams nokļūt.

Nesen atklātais Sarkandaugavas pārvads ir tik šaurs, ka garām, platām un arī augstām kravām tur nav iespējams nokļūt. Nepieciešams izmantot veco labo Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuvi, jo grandiozajā jaunā pārvada projektā, acīmredzot, nebija ieplānots, ka Rīgas ostā būs jāpiegādā arī negabarīta kravas.

Jautājumu jūru rada arī virs jaunā pārvada braucamās daļas uzliktais displejs, kur var ieraudzīt uzrakstu “Rīga.” Skaisti, bet mūsuprāt lieki – tas ir krietni par zemu - kārtējās galvassāpes augstām kravām. Tāpat aktīvi tiek būvēts arī jaunais Ķekavas apvedceļš. Arī šajā posmā māc šaubas par tā piemērotību negabarīta jeb lielgabarīta kravu pārvadājumiem, tā E.Krauze.

Šī diena vēsturē. Pirms 35 gadiem nodibina Latvijas Tautas fronti
Pirms 35 gadiem, 1988. gada 8. oktobrī, uz savu dibināšanas kongresu pulcējās Latvijas Tautas frontes (LTF) iniciatīvas grupu pārstāvji. Kustība, kuras dibināšanas ideja bija izskanējusi vien pirms apmēram četriem mēnešiem, tobrīd jau apvienoja vairāk ...
Septembrī Baltijas biržās visaktīvāk tirgotas Ignitis grupe akcijas

Baltijas "Nasdaq" biržās septembrī aktīvākā tirdzniecība bija ar Lietuvas enerģētikas uzņēmuma "Ignitis grupe" akcijām, liecina biržas apkopotie dati.

Ar "Ignitis grupe" akcijām septembrī veikti 4676 darījumi par kopējo summu 6,445 miljoni eiro. Vērtspa...

Rundāles pilī ziemas vakaros arī šogad notiks gaismas uzvedumi

Turpinot pagājušā gada nogalē sākto tradīciju, arī šogad Ziemassvētku gaidīšanas laikā, no 16. līdz 22.decembrim, Rundāles pilī vakara stundās tiks izrādīti gaismas uzvedumi "Lustru balle pilī".

Tā informēja muzeja pārstāve Andra Jakoviča.

Gaismas uzved...



Komentāri