lv
i7MdNzw5rllWU8sN97fnPOsYFTP6pbTdr1TXFMgm
1361062

Īpašnieks par "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu": citas izejas nebija

Īpašnieks par "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu": citas izejas nebija

AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) patlaban strādā ar pasūtījumiem no vairāk nekā 10 Eiropas un Āzijas valstīm, intervijā aģentūrai LETA sacīja Igaunijas uzņēmējs miljonārs Oļegs Osinovskis, kuram piederošā "Skinest Grupp" ir DLRR īpašnieks.

Uzņēmējs skaidroja, ka pēc Krievijas sāktā kara Ukrainā situācija ar pasūtījumiem ir kardināli mainījusies. "No iepriekšējiem pasūtījumiem mums pašlaik ir palikuši tikai Ukrainas. Mēs ceram, ka pēc kara Ukrainai būs vajadzīgas modernas lokomotīves un mūsu pakalpojumi," sacīja Osinovskis.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka Baltkrievijai DLRR iepriekš gatavoja zināmus agregātus, mezglus, bet veselas lokomotīves remontā no Baltkrievijas nekad nav bijušas.

Tāpat Osinovskis uzsvēra, ka DLRR ļoti īsā laikā spēja pārkārtoties, un šobrīd strādā ar pasūtījumiem no vairāk nekā 10 Eiropas un Āzijas valstīm un rūpnīcai darba plāns ir līdz šā gada beigām.

Pēc viņa teiktā, kompānijai lielas grūtības ir ar loģistiku, ar materiāliem, ar rezerves daļām, taču pasūtījumu DLRR pietiek. Tie ir no Somijas, Igaunijas, Latvijas, Lietuvas, Polijas, Vācijas, Čehijas, Ungārijas, Slovākijas, Bulgārijas, Azerbaidžānas, Gruzijas, Turkmēnijas, Kazahstānas. Pašlaik notiek sarunas arī ar Ēģipti un Irāku.

Jautāts, vai no tādām valstīm kā Ēģipte un Irāka atmaksātos vest lokomotīves remontēt uz Latviju, Osinovskis skaidroja, ka vienkārša remonta gadījumā tas neatmaksātos.

"Taču viņi vēlas veikt sarežģītu modernizāciju. Tam ir vajadzīgas tehnoloģijas, un tajās mēs Daugavpilī esam veikuši lielas investīcijas. Tādēļ mūsu klienti vienmēr vērtē, vai viņiem šajā gadījumā izdevīgāk ir pašiem veikt šādas investīcijas vai arī modernizēt lokomotīves ārpakalpojumā," teica Osinovskis.

Atgādinot, ka pagājušā gada pavasarī DLRR bija problēmas ar apgrozāmajiem līdzekļiem, jo Ukrainas "Metinvest" nespēja laikā norēķināties par paveiktajiem darbiem, Osinovskis sacīja, ka karš Ukrainā bijis kaut kas pilnīgi negaidīts, tāpēc DLRR kara pirmajos trijos mēnešos nonāca ļoti sliktā situācijā.

"Mums nācās atlaist cilvēkus, kas bija ļoti slikti, bet, lai saglabātu uzņēmumu, citas izejas nebija. Lielu ieguldījumu, lai būtu apgrozāmie līdzekļi, deva "Skinest", bet pēc tam jau atjaunojās maksājumi no Ukrainas "Metinvest" un viss nostājās savās vietās," teica Osinovskis.

Tāpat viņš informēja, ka pašlaik DLRR ir četras lokomotīvju sekcijas, kuras pieder "Metinvest". "Viņi par pakalpojumiem maksā un vedīs kravas pēc kara beigām. Mēs arī esam par to pārliecināti," sacīja Osinovskis.

Uzņēmējs norādīja, ka DLRR šobrīd piegādā Ukrainai rezerves daļas, DLRR cilvēki strādā meitasuzņēmumā "DLRZ Ukraina".

"Pašlaik galvenā problēma ir loģistika, jo mēs nevaram atvest ukraiņu lokomotīves, bet uz tālāko sadarbību mēs skatāmies ļoti optimistiski," teica Osinovskis.

Jautāts par nākotnes investīcijām DLRR, Osinovskis sacīja šogad tiks uzstādīti saules paneļi, kas ļaus segt aptuveni pusi no uzņēmuma elektrības patēriņa. Tiek pabeigta jauna ceha būvniecība, kas ir paredzēts tramvaju būvei.

"Mēs visu laiku ieguldām aprīkojumā, jo, kā jebkurā ražotnē, vienmēr ir aprīkojums, kurš jau ir novecojis, vai arī ir parādījušies efektīvāki analogi. Tādēļ mūsu investīcijas ir mērāmas miljonos," pauda Osinovskis.

Tāpat uzņēmējs pavēstīja, ka DLRR vēlas izstrādāt tramvaju modeli no nulles, kam nepieciešami vismaz trīs gadi un pasūtījums, kas ir daudz lielāks par Daugavpils pašvaldības pasūtītajiem četriem vagoniem, piemēram, 40 vagoni.

Šobrīd DLRR plāno, ka septembrī būs gatavs pirmais vagons, decembrī - ceturtais. 2024.gadā tie brauks pa Daugavpili, un tiks iegūta ekspluatācijas pieredze. Tad no 2024., 2025.gada DLRR plāno apgūt citus tirgus.

"Vietu, kur mūsdienās izmanto tramvajus, ir ļoti daudz - sākot no Vidusāzijas un beidzot ar Eiropu. Arī tepat Baltijā - tā ir Rīga, Liepāja, Tallina. Turklāt nākamā lieta, uz kuru ir jālūkojas tepat Latvijā, ir veco tramvaju modernizācija. Piemēram, Daugavpilī vēl joprojām kursē "Rīgas vagonu rūpnīcā" ražotie tramvaji. Tie ir ļoti skaisti un tos var tiešām pārvērst par ļoti stilīgiem retro stila tramvajiem, kuri ir aprīkoti ar visām modernajām tehnoloģijām," sacīja Osinovskis.

Jau vēstīts, ka DLRR 2021.gadā strādāja ar 44,024 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,8% mazāk nekā 2020.gadā, bet uzņēmuma peļņa pieauga par 46,8% un sasniedza 3,033 miljonus eiro. Savukārt DLRR koncerns 2021.gadā strādāja ar 36,3 miljonu eiro apgrozījumu un guva 2,5 miljonu eiro peļņu.

DLRR reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 24 445 037 eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Osinovskis.

Saeimas Latgales apakškomisija: DU ir Latgales attīstība

Daugavpils Universitātei (DU) ir jāpaliek patstāvīgai augstskolai, jo tai ir svarīga loma tautsaimniecības attīstībā un sabiedrības integrēšanā Latgales reģionā, šodien Saeimas Latgales apakškomisijā pauda vairāki sēdes dalībnieki.

Cilvēktiesību un sabi...

Informēs par vēža aprūpes koordinācijas un skrīninga uzlabošanu

9.martā plkst.13.30 Veselības ministrijā (VM) notiks preses konference, kurā informēs par starptautiskajā projektā "Vēža aprūpes koordinācijas un skrīninga uzlabošana Latvijā un Slovākijā" tapušajām starptautisko ekspertu rekomendācijām, kas dos iespēj...

Pirmo reizi Latvijā tiks svinēta Lībiešu mantojuma diena

Pirmo reizi Latvijā 26.martā lībiešu savulaik apdzīvotajos novados tiks svinēta Lībiešu mantojuma diena, informēja Latvijas Universitātes (LU) Lībiešu institūts.

Pirmajā svētdienā pēc pavasara saulgriežiem, kas šogad būs 26.martā, lībiešu savulaik apdzī...



Komentāri