Nedrīkstot turpināt piešķirt valsts un pašvaldību līdzekļus, finansējot ekonomiski un pedagoģiski nepamatotu pašvaldību skolu tīklu, pauž Izglītības un zinātnes ministrija (IZM).
IZM skaidro, ka svarīgus lēmumus ir būtiski pieņemt, sadarbojoties visām iesaistītajām pusēm, īpaši šajā situācijā, kad runa ir par reformu, kas noteiks izglītības pieejamību un kvalitāti nākamajiem desmit gadiem.
Tāpēc IZM kopā ar Latvijas Pašvaldību savienību, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, plānošanas reģionu pārstāvjiem un pašvaldību pārstāvjiem veido kopīgu darba grupu, kura strādās pie pašvaldību skolu tīkla sakārtošanas.
Darba grupas galvenais uzdevums ir nodrošināt kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību visā Latvijā. IZM atgādina, ka bērnu interesēm jābūt pirmajā vietā - izglītības kvalitāte pilnīgi visās skolās jānodrošina augstā līmenī, kā arī tīklam jābūt resursu efektīvam.
IZM skaidro, ka pašvaldību skolu tīkla kārtošanā ir skaidri definētas atbildības jomas. Pašvaldības nodrošina skolu tīklu, labu skolu pārvaldību, to, lai bērni iegūtu labu izglītību un skolotāji saņemtu labu atalgojumu. Ministrija nosaka pedagogu atalgojuma minimālo likmi. Skolu īpašnieks ir pašvaldība un tai ir tiesības lemt par tīkla attīstību vai reorganizāciju. Savukārt IZM nosaka politiku, saturu un kritērijus, kā nonākt līdz kvalitatīvai izglītībai. Cita situācija ir, piemēram, Igaunijā, tur vidusskolu tīkls pieder valstij, un tur valsts lemj par tīkla efektivitāti, norāda IZM.
Kā skaidro ministrijā, lai nonāktu līdz konkrētiem lēmumiem, priekšā vēl ir liels un rūpīgs darbs. Kopīgas darba grupas darba rezultātā tiks izstrādāti konkrēti ieteikumi normatīvo aktu izmaiņām, lai pašvaldības skolu tīkls kalpotu gan izglītības kvalitātes, gan efektīvas saimniekošanas mērķiem valsts līmenī.
Latvijas tūrisma nozare atgūstas no Covid-19 pandēmijas radītajām sekām. 2022. gadā Latviju apmeklēja vairāk nekā 2 miljoni ceļotāju, kas ir par divām trešdaļām vairāk nekā gadu iepriekš. Prognozes liecina, ka 2023. gadā Latvijā ieceļos aptuveni 3 milj...
Negodīgi ir prasīt izglītības iestādēm pildīt kritērijus par iekļaujošo izglītību, ja nav nodrošināts mehānisms, kā to finansēt, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē norādīja komisijas priekšsēdētājas biedrs Česlavs Batņa (AS).
Iekļau...
Komentāri