Lai gan elektroskrejriteņu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana ir saistīta ar OCTA Garantiju fondu, šobrīd nav iemesla uzskatīt, ka šīs apdrošināšanas ieviešana varētu ietekmēt OCTA cenu citu transportlīdzekļu īpašniekiem, aģentūrai LETA norādīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Viņš skaidroja, ka, līdzīgi kā OCTA transportlīdzekļiem, arī elektroskrejriteņu īpašnieku OCTA ir saistīta ar šī apdrošināšanas veida Garantijas fondu.
"Tā kā likums stājas spēkā no 1.jūlija, pagaidām nav objektīva pamata apgalvot, ka privātpersonu segmentā apdrošināšana netiek veikta vai tiek veikta nepietiekamā apjomā attiecībā uz elektroskrejriteņiem, kuri tiek izmantoti satiksmē," norādīja Abāšins, skaidrojot, ka līdzīgi kā ikvienas jaunas prasības gadījumā, arī šoreiz var paredzēt, ka apdrošināšana notiks pakāpeniski. Tas paredz arī mērķtiecīgu skaidrojošo darbu no LTAB un citu iesaistīto institūciju puses, lai skaidrotu īpašniekiem OCTA nepieciešamību.
"Patlaban nav pamata runāt par ievērojamu izmaksu pieaugumu no Garantijas fonda, jo elektroskrejriteņu nodarīto zaudējumu apmērs salīdzinoši nav tik liels kā citu transportlīdzekļu gadījumā. Turklāt likums paredz, ka ikvienas izmaksas gadījumā no Garantijas fonda, LTAB vērsīsies pret zaudējumus nodarījušo personu, ja tai nav derīga OCTA, regresa kārtībā, lai atgūtu izmaksātos līdzekļus," skaidroja Abāšins, uzsverot, ka attiecīgi nav iemesla šobrīd uzskatīt, ka varētu paaugstināties OCTA cena citu transportlīdzekļu īpašniekiem.
Jau ziņots, ka OCTA apdrošināšanas polise no otrdienas, 1.jūlija, ir nepieciešama arī elektroskrejriteņiem. Prognozēts, ka elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā patlaban mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.
Latvijas Apdrošinātāju asociācijā (LAA) iepriekš aģentūrai LETA norādīja, ka dienu pirms stājas spēkā prasība par OCTA apdrošināšanu elektriskajiem skrejriteņiem, tā bija iegādāta vien 19,7% fiziskām personām piederošu transportlīdzekļu.
Latvijā ir reģistrēti kopumā 27 400 elektriskie skrejriteņi, un OCTA apdrošināšana bija iegādāta 14 147 no tiem, kas ir 51,6% no visiem reģistrētajiem.
Tostarp fiziskām personām bija reģistrēti 16 342 elektriskie skrejriteņi, bet juridiskām personām - 11 058. Līdz 30.jūnija pēcpusdienai bija noslēgti OCTA apdrošināšanas līgumi par 3217 fiziskām personām piederošiem elektriskajiem skrejriteņiem jeb 19,7%. Savukārt juridiskas personas bija noslēgušas OCTA apdrošināšanas līgumus par 10 930 elektriskajiem skrejriteņiem jeb 98,8%.
LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji LTAB darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.
Jau zināmi pirmie darbi, kas nonāks pie skatītājiem filmu skatē.
No 31. augusta līdz 7. septembrim notiks jau 29. Nacionālā Kino centra rīkotais Dokumentālo filmu forums (Baltic Sea Docs) – dažādu valstu dokumentālisti forumā pulcēsies, lai meklētu star...
Elektroenerģijas sadales sistēmas operatora AS "Sadales tīkls" valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons pagājušajā gadā amatā nopelnījis 178 345 eiro, kas ir par 15,8% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina viņa gada ienākumu deklarācija.
Vēl 65 000 eiro viņš p...
Komentāri