lv
jjiLXmGivGQOqfBO9AcXdS8ralfGs5wmJxYqv30V
3841515

Uzziniet, kā izveidot modernu modes dizainu (+VIDEO)

Uzziniet, kā izveidot modernu modes dizainu (+VIDEO)

Noskaņu veidos sezonai raksturīgā krāsu gamma.

Ceturtdien, 11.jūlijā, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs (DMDM) (Rīgā, Skārņu ielā 10) sadarbībā ar biedrību "Dizaina eksporta alianse" atklās izstādi "Vasara", turpinot pop-up izstāžu sēriju "Dizaina procesi tuvplānā".

Tāpat kā gadalaiki secīgi nomaina viens otru - arī DMDM pop-up izstāžu sērijas "Dizaina procesi tuvplānā" pirmo izstādi "Pavasaris" konceptuāli un tematiski nomainīs jaunā izstāde "Vasara".

"Caur gadalaikiem turpinot meklēt Latvijas dizaina identitāti, šoreiz izstādes koncepts paudīs neparastāku skatījumu uz Latvijas vasaru, mēģinot izcelt un atrast šīs sezonas vērtības. Tā visnotaļ ir Latvijas jūra ar savu ziemeļniecisko raksturu un plašajām smilšu pludmalēm, kas pasaules kontekstā ir retums un ar ko varam noteikti lepoties. Šo izstādi pārstāvēs zīmoli, kuri kādā savā nosacītā veidā saistīti ar ūdeni. Tā skatītājiem būs ne tikai vizuāli uztverama, bet ekspozīcijā¬ spēlēsimies arī ar skaņu un smaržu," akcentē izstādes kuratore Ieva Kalēja.

Par godu Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja trīsdesmit piecu gadu jubilejai tapis projekts "Dizaina procesi tuvplānā". Sadarbībā ar biedrību "Dizaina eksporta alianse" visa gada ietvaros tiek veidotas četras pop-up izstādes, nomainot viena otru. Visas īstenotas inovatīvā formātā, integrējot tās Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja (DMDM) 3. stāva pastāvīgajā ekspozīcijā "Dizaina process", kas iepazīstina ar latviešu dizaina vēsturi kopš 20.gadsimta 60. gadiem. Cikla izstāžu koncepts un vizuālais noformējums top, rodot iedvesmu kādā no četriem gadalaikiem - pavasarī, vasarā, rudenī vai ziemā. Noskaņu veidos sezonai raksturīgā krāsu gamma, izceļot latviešu dizaina tradicionāli ciešo saistību ar organiskām formām, dabisku materiālu un faktūru lietojumu. Katrā izstādē tiks parādīti vairāku pazīstamo uzņēmumu "veiksmes stāsti", izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus. Īpaši sagatavotie video stāsti atklās ekspozīcijā redzamo zīmolu produktu tapšanas procesu un aizkulises.

Pop-up izstāžu sēriju papildinās izglītības programma, publiskās diskusijas, dizaina hakatons un - pirmoreiz muzeja vēsturē - divu konkursa kārtībā izvēlētu rezidējošo jauno dizaineru speciālie projekti. Pop-up izstāžu projekts tapis pateicoties DMDM iniciatīvai un biedrības "Dizaina eksporta alianse" pārstāves Ievas Kalējas radošajai vīzijai, kura arī būs jubilejas sērijas kuratore. Grafisko identitāti ciklam veido Liene Drāzniece. Abas mākslinieces guvušas plašu pieredzi, strādājot un vadot veiksmīgus uzņēmumus: Ieva Kalēja ir modes zīmolu dibinātāja un dizainere, savukārt Liene Drāzniece ir kosmētikas ražotāja līdzdibinātāja un vadošā dizainere.

Plāno palielināt maksimālo vecumu pieņemšanai dienestā IeM sistēmas iestādēs

Lai risinātu darbinieku iztrūkumu, Iekšlietu ministrijas (IeM) sistēmas iestādēs un ieslodzījumu vietu pārvaldē (IeVP) no 40 līdz 50 gadiem plānots palielināt maksimālo vecumu pieņemšanai dienestā, liecina Tieslietu ministrijas (TM) sadarbībā ar Ieslod...

Vāc parakstus par plašāku raidījumu ukraiņu valodā klāstu sabiedriskajos medijos

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par plašāku raidījumu ukraiņu valodā klāstu sabiedriskajos medijos

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Andris Vītols. Viņš vēlas panākt, lai Latvijas Radio 4 un LTV 7 lielāku raidlaika d...

Rehabilitācija un mentālā atlabšana pēc traumām - sporta aisberga neredzamā daļa
Traumas ir profesionālā sporta neatņemama sastāvdaļa. Bieži vien traumu "izlabošanai" ir nepieciešama ķirurģija, taču sportā ķirurģija ir tikai aisberga redzamā daļa, bet daudz lielāks laika, enerģijas, gribasspēka un arī naudas resursu patēriņš ir ais...


Komentāri