lv
vPYctWYRr7T9dX83VWn7pfOC6kPZSxQNEz46LYTJ
3798831

Pilnā apmērā «Rail Baltica» projekts līdz 2030.gadam nebūs uzbūvēts Baltijā

Pilnā apmērā «Rail Baltica» projekts līdz 2030.gadam nebūs uzbūvēts Baltijā

Pilnā apmērā dzelzceļa "Rail Baltica" projekts līdz 2030.gadam nebūs uzbūvēts nevienā Baltijas valstī, otrdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja "RB Rail" valdes priekšsēdētāja vietniece Kitija Gruškevica.

"Es tiešām ticu, ka daļu no šī projekta varētu realizēt [līdz 2030.gadam], bet pilnā apmērā līdz 2030.gadam ne Lietuvā, ne Latvijā, ne Igaunijā noteikti šī trase nebūs uzbūvēta. Taču mēs strādājam, lai funkcionāli savienotu Baltijas valstis līdz 2030.gadam," teica Gruškevica.

Jautāta, vai, neīstenojot dzelzceļa projektu noteiktajā termiņā, no Eiropas Savienības puses varētu būt kādas sankcijas, "RB Rail" pārstāve norādīja, ka risks ir zaudēt finansējumu. "Lielākais sods būs, ja mēs to tiešām neizdarīsim. Mēs varam zaudēt piesaistīto finansējumu un tas, kas ir ieguldīts, mums būtu jāatmaksā," piebilda Gruškevica.

Tāpat viņa norādīja, ka "Rail Baltica" projektam ir trīs prioritātes - ar dzelzceļu savienot Baltijas valstis, pēc iespējas agrāk nodrošināt NATO militārās mobilitātes koridoru, kā arī domāt par ieguvumiem tieši Latvijai. "Skaidrs, ka šo projektu ir pēc iespējas jāizmanto Latvijas labumam. Tātad mums ir jāpieslēdz arī Rīga, lidosta un ir ļoti būtisku pieslēgt arī reģionālās stacijas," sacīja Gruškevica.

LETA jau rakstīja, ka atbilstoši "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Vienlaikus Valsts kontroles šā gada ziņojumā par "Rail Baltica" Latvijas posma tvēruma izmaiņu pieņemšanas gaitu Latvijas posma pamattrases būvniecības izmaksas lēstas 8,7 miljardu eiro apmērā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. Sākotnēji tika noteikts, ka dzelzceļa līnija "Rail Baltica" tiks atklāta secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

«Progresīvajiem» šķiet nepieņemama Vitenberga virzīšana darbam «Rail Baltica» parlamentārās izmeklēšanas komisijā
Koalīcijas partijai "Progresīvie" šķiet nepieņemama bijušā satiksmes ministra, pašreizējā Saeimas deputāta Jāņa Vitenberga (NA) virzīšana darbam "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā no Nacionālās apvienības (NA) puses, intervijā Latvijas ...
Porziņģis kļūst par pirmo Latvijas basketbolistu - NBA čempionu

Kristaps Porziņģis ar Bostonas "Celtics" vienību pirmdien izcīnīja Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) čempiontitulu, Porziņģim kļūstot par pirmo Latvijas basketbolistu - NBA čempionu.

Finālsērijas piektajā mačā "Celtics" savā laukumā ar 106:88 (28:...

Mūzikas akadēmijā pirms rektora vēlēšanām aizvadītas kandidātu debates
Kurš turpmāk vadīs Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju? Tas izšķirsies trešdien. Rektora vēlēšanās startē pašreizējā rektora amata pienākumu izpildītāja Ilona Meija un Romāns Vanags – esošais akadēmijas mācībspēks ar plašu pieredzi Dziesmu un deju...


Komentāri