lv
2RRMIS9EScRqXjgy4c4z1YwfKmWlakkSapAmsvJQ
3756360

Viens EP deputāta mandāts visdārgāk varētu būt «izmaksājis» AS. Kam vismazāk?

Viens EP deputāta mandāts visdārgāk varētu būt «izmaksājis» AS. Kam vismazāk?

Eiropas Parlamenta (EP) viena deputāta mandāta iegūšana vislielākos priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņus varētu būt prasījusi "Apvienotajam sarakstam" (AS), savukārt vismazākos tēriņus - "Progresīvajiem", liecina aģentūras LETA aprēķini, balstoties uz pēdējiem Korupcijas novērošanas un apkarošanas birojam (KNAB) sniegtajiem partiju provizoriskajiem priekšvēlēšanu tēriņiem.

KNAB pēdējo informāciju sniedza par provizoriskajiem tēriņiem līdz 4.jūnijam, tāpēc gala aprēķini par viena mandāta izmaksām starp partijām vēl varētu mainīties.

AS iegūtais viens mandāts varētu būt izmaksājis vismaz 400 790 eiro, kam seko "Latvija pirmajā vietā" (LPV) ar vismaz 231 707 eiro lielām izmaksām par iegūto vienu mandātu.

"Latvijas attīstībai" saņemtais viens mandāts varētu būt prasījis vismaz 173 929 eiro, savukārt "Saskaņai" - vismaz 115 608 eiro.

"Jaunajai vienotībai" viens mandāts izmaksājis vismaz 99 499 eiro, un Nacionālajai apvienībai - vismaz 69 511 eiro. JV un NA EP vēlēšanās guvušas vislielākos panākumus, katra tiekot pie divām vietām Eiroparlamentā.

Vismazāk tēriņu viena deputāta posteņa iegūšanai varētu būt vajadzējis "Progresīvajiem", kuri tam iztērējuši vismaz 50 247 eiro.

Tikmēr Zaļo un zemnieku savienība ar vismaz 272 556 eiro izdevumiem un "Stabilitātei" ar vismaz 225 224 eiro tēriņiem neizcīnīja nevienu mandātu.

Kā ziņots, līdz 4.jūnijam EP priekšvēlēšanu kampaņai visvairāk ir iztērējis AS, ZZS un LPV, liecina KNAB apkopotā informācija.

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkstēja izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro.

Līdz 4.jūnijam partijas bija noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 2 006 421 eiro.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

EP vēlēšanās visvairāk plusu saņēmis Dombrovskis, visvairāk svītrots Kariņš

Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanās visvairāk plusu saņēmis "Jaunās vienotības" (JV) līderis Valdis Dombrovskis, bet visvairāk svītrojumu - viņa partijas biedrs Krišjānis Kariņš (JV), liecina Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) publicētie EP vēlēšanu prov...

Eksperti: EP vēlēšanu rezultāti Latvijā nav nesuši lielus pārsteigumus

Provizoriskie Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanu rezultāti Latvijā ir bez lieliem pārsteigumiem un atspoguļo personību nozīmi, šādu vērtējumu aģentūrai LETA izteica aptaujātie politikas eksperti.

Politologa un sabiedrisko attiecību speciālista Filipa Raje...

Ēku modernizācija gadā radītu līdz 400 eiro ietaupījumu mājsaimniecībāi (+VIDEO)

Apmēram 80-90% sava laika Latvijas cilvēki pavada iekštelpās.

Mūsu garīgā un fiziskā veselība ir atkarīga no daudziem faktoriem, un viens no tiem ir vide, kurā dzīvojam - arī mūsu mājas. Diemžēl "Veselīgu ēku barometrs 2024" atklāj, ka nereti tā ir viet...



Komentāri