Koronavīrusa ierobežojumi kļuva par jaunās platformas izaugsmes punktu.
Latviešu uzņēmējs Oskars Lūsis pirms 12 gadiem ar tobrīd pieejamajiem resursiem - internets, dators, automašīna un 50 lati - izveidoja savu tūrisma pakalpojumu biznesu, kas nu jau izaudzis līdz pasaules līmeņa spēlētājam savā nozarē, un nule paplašinājies un transformējies, radot un piedāvājot jaunu transporta un ceļošanas rezervēšanas rīku.
Tas ir transporta pakalpojumu, autobusu un minibusu nomas, tiešsaistes rezervācijas platforma, turklāt tā jau veiksmīgi darbojas lielā daļā Eiropas valstu un to jau ir pamanījuši un novērtējuši lielākie Eiropas nozares spēlētāji. Tāpat firma piedāvā rezervēt arī īpaši pielāgotas ekskursijas, ekspertu ceļvežus, kā arī viesnīcas, aviobiļetes un ceļošanas VIP pakalpojumus, lai uzlabotu ceļojumu pieredzi klientiem visā pasaulē. Jaunā platforma ir pieejama visā pasaulē. Mātes uzņēmums - maz zināms Latvijā, bet novērtēts teju visos kontinentos
Kā stāsta O. Lūsis - pirms vairāk nekā 12 gadiem viņš zināja, ka grib nodarboties ar uzņēmējdarbību, bet tobrīd vēl nezināja - ar ko tieši. "Apzināju tajā brīdī sev pieejamos resursus - tie bija internets, dators un automašīna, un 50 lati, par ko samaksāt notāram par dokumentu kārtošanu, dibinot uzņēmumu. Tā kā pats biju studējis starptautisko tūrismu un tas bija sirdij tuvs, sāku nodrošināt tūristiem transfērus. Ar laiku to sāka kļūt vairāk, pievienojās apakšuzņēmēji, jo pašam tobrīd nebija pašam sava autobusu parka. Tā bizness sāka pamazām augt," par pirmssākumiem stāsta O. Lūsis.
Savukārt grupu tūrisms attīstījās gluži dabiski, jo tajā vienmēr ir labāk gājis nekā citos pārvadājuma un transporta veidos. "Esam arī mēģinājuši ieiet, piemēram, taksometru biznesā un citur, - bet vienmēr grupu tūrismam un autobusu pārvadājumiem ir veicies vislabāk. Tad nu uz to arī koncentrējamies," stāsta O. Lūsis.
Ideja izaug no vajadzības digitalizēt pamata biznesu
Transporta pakalpojumu rezervācijas platforma radās, jo jau dažādos kontinentos par veiksmīgu kļuvušajam mātes uzņēmumam bija nepieciešama digitalizācija. Firmas dibinātājs Oskars Lūsis nolēma digitalizēt visus pakalpojumus, padarot transporta nomas iespējas tūlītēji pieejamus visā pasaulē, "nojaucot laika zonas, valūtas un valodas barjeras", kā stāsta pats idejas autors O. Lūsis. "Ap 2019.gada beigām un 2020.gada sākumu pasaulē firmai jau bija zināms zīmols, un mēs gribējām sadarboties ar lielajām kompānijām.
Tad kā katalizators uznāca Covid pandēmija un lielās kompānijas sacīja, ka gribētu savienoties ar mūsu datubāzi, taču tajā brīdī mums nebija ieviesti moderni digitāli risinājumi un es sapratu - ir vajadzība digitalizēties. Partneri gribēja cenu un informāciju par pieejamību saņemt reālajā laikā. Piemēram, klienti ASV dzīvo pavisam citā laika zonā, un komunikācija e-pastos vai telefoniski ir ļoti lēna, dažreiz pat paņem 24 stundas vai divas dienas - darījumi šādi nespēj notikt, jo mūsu biznesā nepieciešams ātrums. Tāpat ir arī ar Āzijas klientiem. Tad nu mēs sākām programmēt savu risinājumu," par digitālo risinājumu, kas izauga no vajadzības stāsta O. Lūsis.
Eiropā uztver kā līdzvērtīgus spēlētājus
Kā lielāko izaicinājumu jaunās platformas palaišanā O. Lūsis norāda visus ar programmēšanu saistītos pakalpojumus. "Taču uzreiz pēc jaunā dizaina un koncepta publicēšanas mēs saņēmām atzinību par paveikto darbu arī pasaules vadošajiem tūrisma profesionāļiem un lielajām kompānijām. Drīz vien radās interese par sadarbību ar mums, uzreiz jutām to, ka mūs uztver kā lielus, līdzvērtīgus tirgus spēlētājus," par platformas izveidošanas pirmajiem mēnešim stāsta O. Lūsis.
"Jaunā dizaina ieviešanas esam ieguvuši vairāk nekā 13 tūkstošus jaunu aktīvu lietotāju, un šis skaitlis turpina augt katru dienu. Patlaban platforma ir pieejams vairāk nekā 200 galamērķos un katru dienu tiek pievienoti jauni. Šobrīd mūsu lielākais izaicinājums ir straujais pasūtījumu apjoma pieaugums," stāsta Eva Rudzīte, platformas operāciju vadītāja.
Tikmēr uzņēmuma izveidotājs O. Lūsis, vaicāts par tuvāko gadu ambīcijām un mērķiem, ar ko tiek saistīta jaunā platforma, neslēpj, ka vēlas kļūt par lielāko tūroperatoru visā pasaulē, kā arī ir izvirzījis vairākus citus, ļoti konkrētus mērķus. "Tuvā nākotnē vēlamies šajā tūrisma nozarē iezīmēt Latviju pasaules kartē. Tāpat arī plānojam apkalpot biznesa klases ceļotājus no Latvijas uzņēmumiem, un nākamais posms ir tūru organizēšana Eiropā grupām to dzimtajā valodā," atklāj O. Lūsis.
Uzņēmēja veiksmes faktors - drosme
Vaicāts, kāpēc, viņaprāt, citiem uzņēmējiem, kas sākuši teju "no nulles" izdodas, un citiem - nē, O. Lūsis, pauž, ka viens no faktoriem varētu būt uzdrīkstēšanās un drosme. " Mēs uzņemamies risku - es teiktu, ka uzņemos to daudz vairāk nekā citi. Mani nebiedē, ka, piemēram, mērķa tirgus ir Taizeme vai Vjetnama vai jebkura cita valsts. Lielākā daļa man zināmo uzņēmēju baidās ļoti daudz. Taču, manuprāt, daudzas lietas nemaz nav tik grūti izdarāmas - sāc darīt, ej uz priekšu. Cilvēki lielākoties apstājas, jo nobīstas no nezināmā," savu redzējumu pauž O. Lūsis.
Laikmetīgās mākslas objekts veicina latvisko vērtību izpratni.
Pārdaugavas kultūras apvienība aicina uz "Demokrātisko pikniku" 2024.gada 31.maijā plkst.17.00 - 19.00.
Aicināts ikviens, kurš vēlas atrast savu vietu sabiedrībā. "Ja rūpējies par sabiedrību...
Bijušais premjers un ārlietu ministrs, tagad Saeimas deputāts Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") nenoliedz, ka viņa interešu lokā ir NATO ģenerālsekretāra vietnieka amats, šovakar vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".
Viņa kandidatūra tie...
Latvijas Ārlietu ministrijas (ĀM) valsts sekretārs Andris Pelšs piektdien, tiekoties ar Ungārijas Eiropas Savienības lietu ministrijas parlamentāro sekretāru Barnu Pālu Žigmondu, apliecināja, ka austrumu robežas drošības stiprināšana ir nemainīgi augst...
Komentāri