lv
rxYhPZQuFjGuSZFnOhcxfij77VFlltLy7SBEWrUA
3516679

Vingris atkāpjas no EDzL valdes priekšsēdētāja amata

Vingris atkāpjas no EDzL valdes priekšsēdētāja amata

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris atkāpies no amata, aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.

Viņš EDzL kapitāldaļu turētājam - Satiksmes ministrijai - iesniedzis paziņojumu par atkāpšanos no amata personisku iemeslu dēļ.

Vingris uzņēmumu vadījis gandrīz piecus gadus, bet projektā kopumā nostrādātiem desmit gadus.

Projekta "Rail Baltica" ieviešanā Vingris strādājis kopš 2014.gada, kad sāka darbu Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamentā un bija "Rail Baltica" nacionālās izpētes projekta vadītājs. 2016.gadā viņš turpināja darbu kā EDzL Projektu ieviešanas departamenta direktors, bet 2019.gadā tika apstiprināts par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju.

LETA jau vēstīja, ka "Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.

Tāpat ziņots, ka EDzL apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 6,398 miljoni eiro, kas ir par 64% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauga līdz 195 783 eiro.

EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.

Līdz ar vasaras tuvošanos pieaug būvdarbu apjoms valsts autoceļu tīklā

Līdz ar vasaras tuvošanos, kas nozīmē ceļu būvniecībai labvēlīgāku laika apstākļu iestāšanos, pieaug būvdarbu apjoms valsts autoceļu tīklā, un patlaban ar satiksmes ierobežojumiem remontdarbu dēļ jārēķinās jau 29 valsts ceļu posmos, informē VSIA "Latvi...

SPKC sniedz padomus talkas dalībniekiem (+VIDEO)

Lai āra darbs sagādātu prieku, jums jāievēro vienkārši noteikumi.

Šogad, piedaloties vides sakopšanas darbos, Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) speciālisti aicina ievērot pamata drošības pasākumus vides sakopšanas darbu laikā.

SPKC speciāli...

Applūst upju palienes; nākamnedēļ ūdens līmenis pazemināsies

Pēdējo dienu spēcīgo nokrišņu ietekmē upēs turpinās ūdens līmeņa kāpums un plašāk applūst palienes, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra dati.

Lielā daļā upju ūdens līmenis šonedēļ cēlies par aptuveni metru. Pēc ceturtdienas lieta...



Komentāri