lv
2jDakX91xro26rGn3CbZJKpKiFd0R7weRh8UEUz1
3223093

Esi uzmanīgs, šķīdonis: uz ceļiem jāievēro īpaši piesardzības pasākumi (+VIDEO)

Esi uzmanīgs, šķīdonis: uz ceļiem jāievēro īpaši piesardzības pasākumi (+VIDEO)

Transporta masas ierobežojumi ir vispāratzīta prakse.

Atkušņa un nokrišņu ietekmē lielākajā daļā valsts teritorijas uz grants autoceļiem iestājies šķīdonis. Kā ik gadu, šķīdoņa laikā autovadītājiem un pārvadātājiem jārēķinās, ka ceļi var būt grūtāk izbraucami, kā arī tiek ieviesti transportlīdzekļu masas 10 tonnu ierobežojumi.

Patlaban ierobežojumi ir jau vairāk nekā 460 valsts autoceļu posmos ar grants segumu: Zemgalē 147 posmos, Latgalē - 144, Kurzemē - 122. Karte ar posmiem, kur ieviesti ierobežojumi, ir pieejama ŠEIT.

Tikai valsts ziemeļaustrumu daļā grants ceļi vēl ir sasaluši un var būt slideni. Taču, turpinoties atkusnim, arī tur grants segumi zaudēs nestspēju un tiks ieviesti masas ierobežojumi.

Atkusnī, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, uz autoceļiem ar grants segumu iestājas šķīdonis - pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu - tiek liegta pārvietošanās transportam kas smagāks par 10 tonnām.

Uzturēšana

Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt - uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis.

LVC speciālisti visā valsts teritorijā seko līdzi ceļu stāvoklim un, tiklīdz to nestspēja atjaunojas tiek veikti uzturēšanas darbi un noņemti masas ierobežojumi.

Atļaujas

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

Enerģijas cenas un ģeopolitiskā nestabilitāte ir galvenie riski ekonomikai

Latvijas IKP prognoze šim gadam ir 2%. 2024.gada veidos labākas izaugsmes nosacījumus 2025.gada, kad izaugsme paātrināsies līdz 2,7%.

Latvijas IKP 4. ceturksnī pieauga par 0,1%, savukārt 2023.gadā saruka par 0,3%. Ekonomikas sarukumu pērn noteica kritum...

Robežsargus šogad plānots nodrošināt ar NBS formām

Robežsargus šogad plānots nodrošināt ar Nacionālo bruņoto spēku (NBS) formām, aizsardzības nozares portāla "sargs.lv" rīkotajā tiešsaistes diskusijā par Latvijas austrumu robežas stiprināšanu atklāja Valsts robežsardzes priekšnieks Guntis Pujāts.

Viņš n...

Eiropas Savienības balvai literatūrā nominēta rakstniece Daina Tabūna ar romānu «Raganas»
2024. gada 29. februārī tika nosaukti Eiropas Savienības balvas literatūrā nominanti no 13 dalībvalstīm. Šai balvai ik gadus nominē jaunus un daudzsološus prozas rakstniekus no Eiropas, lai veicinātu autoru literāro darbu pazīstamību Eiropā un rosinātu...


Komentāri