lv
cinYlDxpX3giHofT1u0fFroDVAO0uoj2HCeRCPdv
3092171

«Latvijas pasts»: 2023.gads varētu tikt noslēgts bez zaudējumiem

«Latvijas pasts»: 2023.gads varētu tikt noslēgts bez zaudējumiem

VAS "Latvijas pasts" 2023.gadā ir izdevies sasniegt augstāku apgrozījumu nekā 2022.gadā, un neauditētie rezultāti liecina, ka, ņemot vērā saņemto universālā pasta pakalpojuma (UPP) kompensāciju, 2023.gads varētu tikt noslēgts bez zaudējumiem, informēja kompānijā.

Kompānijā norāda, ka 2023.gada pirmajā pusgadā uzņēmuma apgrozījums bija lielāks, salīdzinot ar apgrozījumu 2022.gada pirmajā pusgadā, ko uzņēmumā skaidro ar tranzīta sūtījumu segmenta labajiem rezultātiem, kā arī, ņemot vērā uzņēmuma būtiskās fiksētās izmaksas, šī segmenta augstākie ieņēmumi un rezultāti palīdzēja nodrošināt peļņu 2023.gada pirmajā pusgadā.

Savukārt gada otrajā pusē šī segmenta ieņēmumi ir bijuši zemāki par plānoto, kur viens no faktoriem bija tas, ka "Latvijas pasts" pārtrauca sadarbību Baltkrievijas sūtījumu tranzīta plūsmas apkalpošanā, kas radīja papildu izaicinājumus, skaidro pasta pārstāvji.

Pārskatu par "Latvijas pasta" darbību 2023.gadā plānots publicēt aprīlī šogad.

"Latvijas pasta" pārstāvji norāda, ka kompānija šogad koncentrēsies uz augstvērtīgu pasta un finanšu pakalpojumu nodrošināšanu, lai saskaņā ar uzņēmuma attīstības plāniem palielinātu savu konkurētspēju.

"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētāja Beāte Krauze-Čebotare skaidro, ka straujā tehnoloģiju attīstība būtiski maina cilvēku gaidas attiecībā uz pakalpojumu sniegšanas procesu, ātrumu un kvalitāti, papildinot, ka patlaban jau ir uzskatāmi redzams, ka pasta nodaļas cilvēkiem vairs nav pirmais saskarsmes punkts ar pakalpojumiem daudzviet Eiropā.

"Tādējādi mums ir pēdējais laiks mainīt biznesa modeli un ieviest risinājumus, kas uzlabo klientu pieredzi un uzņēmuma finanšu rādītājus. Tam ir nepieciešamie priekšnoteikumi - pārdomāta stratēģija un darbinieku komanda, kas to ir gatava īstenot. Vienlaikus rūpēs par vecāka gada gājuma klientiem īpaši reģionos, mēs apņemamies atrast labāko risinājumu, kā viņiem ērti saņemt gan pensijas, gan samaksāt komunālos maksājumus," uzsver Krauze-Čebotare.

"Latvijas pasts" līdz 2024.gada beigām plāno izveidot plašāko pakomātu tīklu valstī, atbilstoši mūsdienu nozares specifikai pilnveidot universālo pasta pakalpojumu pieejamību un sūtījumu piegādes procesus, kā arī uzlabot klientu apkalpošanu, min kompānijā.

Tāpat "Latvijas pasts" attīstīs e-komercijas sūtījumu un loģistikas biznesa segmentu, tostarp universālā pasta (paku un sīkpaku piegādes) un eksprespasta pakalpojumus, sūtījumus pakomātu tīklā, papildinot, ka paralēli uzņēmums attīstīs jaunus paku sūtījumu pārsūtīšanas virzienus sadarbībā ar globālajiem e-komercijas pakalpojumu sniedzējiem, pozicionējot Rīgu kā loģistikas centru.

Savukārt finanšu pakalpojumu segmentā uzņēmums veicinās bezskaidras naudas norēķinus ar "Visa" maksājumu debetkartes un mobilās lietotnes "Latvijas pasts Pay" priekšrocībām, piebilstot, ka viena no prioritātēm paredz šogad dubultot pakomātu skaitu līdz vairāk nekā 400 punktiem, lai tie būtu vēl pieejamāki iedzīvotājiem, kā arī uzlabot digitālos pašapkalpošanās rīkus un citas funkcijas.

Tāpat kompānijā atgādina, ka tirdzniecības pakalpojumi un maksājumu pakalpojumi ir "Latvijas pasta" papildu darbības virzieni, norādot, ka pensijas, pabalstus un atlīdzības pēc to saņēmēju izvēles var saņemt Latvijas kredītiestādes vai "Latvijas pasta" pasta norēķinu sistēmas kontā. "Latvijas pastam" ir līgums ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru par pensiju piegādi saņēmēju dzīvesvietā.

Vienlaikus pasta pārstāvji min, ka visā pasaulē pasta nozare, tostarp Latvija sastopas ar UPP un tradicionālo pasta pakalpojumu, kas ietver vēstuļu un preses izdevumu piegādi, samazinājumu ik gadu par 8% līdz 14%, papildinot, ka pieprasījuma svārstības novērojamas arī preses izdevumu abonēšanas, neadresētās reklāmas un informatīvo materiālu piegādes un filatēlijas pakalpojumiem.

Tādējādi Eiropas un citās valstīs jau sen tiek ieviesti dažādi alternatīvi risinājumi, aizstājot pasta nodaļas ar efektīvākiem risinājumiem, piemēram, arī Igaunijā un Lietuvā ir īstenota pasta nodaļu optimizācija, atzīmē kompānijā.

Tāpat pasta pakalpojumu sniedzēji, tostarp "Latvijas pasts", aizvien vairāk meklē iespējas izvietot pasta nodaļas stratēģiskās vietās, kur ir lielāka cilvēku plūsma, proti, tirdzniecības centros, lai pasta nodaļu darbalaiks būtu klientiem izdevīgāks un pakalpojumi tiktu nodrošināti maksimāli ērti pieejamās vietās.

Vienlaikus kompānija īsteno pilna pakalpojuma spektra pasta nodaļu tīkla optimizāciju, realizējot darbības modeļa maiņu un nodrošinot UPP pieejamību klienta norādītajā adresē pēc klienta pieprasījuma "Pastnieks mājās" un augošajā pakomātu tīklā, kā arī minētās izmaiņas paredz pakalpojuma sniegšanas veida maiņu konkrētās apdzīvotās vietās.

Tāpat kompānijā atgādina, ka "Latvijas pasts" pasta nodaļu optimizāciju uzsāka pirms vairākiem gadiem. Turklāt daudzās esošajās pasta nodaļu telpās ir jāveic remontdarbi, jo tās neatbilst vides pieejamības prasībām cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem.

NBS piegādāti Krievijas un Baltkrievijas izcelsmes pārtikas produkti

Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem (NBS) SIA "Lanekss" piegādājis tēju no Krievijas un sāli no Baltkrievijas, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".

NBS pārtikas produktus pasūta caur Valsts loģistikas un iepirkumu centru. Pērn oktobrī...

Siliņa: Briškens ir godīgi risinājis satiksmes nozares problēmjautājumus

Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) uzskata, ka satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) ir godīgi un atklāti risinājis satiksmes nozares problēmjautājumus.

Pēc koalīcijas sanāksmes premjere norādīja, ka valdību veidojošo partiju starpā neviens nevēlas...

No amata atbrīvo Talsu novada domes priekšsēdētāju Kārkliņu

Pirmdien ar 11 balsīm "par" no amata atbrīvota Talsu novada domes priekšsēdētāja Eva Kārkliņa, informē pašvaldībā. "Pret" atbrīvošanu no amata nobalsoja vien septiņi deputāti. Kārkliņa domes sēdē nepiedalījās.

Kā vēstīts, piektdien, 2.februārī, domes ār...



Komentāri