lv
HDNcle8YkWl2QzNtL5FbcpfzlB9z2rePTNHZ2g6z
3028706

Briškens uzdevis veikt pilnu auditu par vilcienu iepirkumu un sola izmaiņas PV

Briškens uzdevis veikt pilnu auditu par vilcienu iepirkumu un sola izmaiņas PV

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) uzdevis organizēt pilna apjoma ārēju auditu, lai izvērtētu jauno pasažieru elektrovilcienu iepirkumu procesu.

Ministrs vēlas, lai tiktu vērtēta tehniskās specifikācijas sagatavošana, vilcienu pieņemšana, ekspluatācijas sākšana un iesaistīto personu atbildība.

Tāpat Briškens tviterī raksta, ka "Pasažieru vilciens" (PV) padomes locekļi "vairāk nepildīs savus amata pienākumus". Aģentūrai LETA Satiksmes ministrijā (SM) neizdevās iegūt sīkāku skaidrojumu par to, vai tas nozīmē, ka padome tiks atlaista vai atstādināta. "Galvenā prioritāte nemainīga - pēc iespējas ātrāk pārvarēt šo krīzi," tviterī uzsver satiksmes ministrs.

LETA jau vēstīja, ka pērnā gada izskaņā "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti uz Latvijas dzelzceļa. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu. Piemēram, pirmdien kavējās vairāk nekā desmit vilcienu reisu gandrīz visās līnijās.

Aģentūras LETA aptaujātie valdošās koalīcijas politiķi uzskata, ka jautājumā par regulārajiem jauno elektrovilcienu kavējumiem atbildība pamatā ir jāuzņemas PV, nevis satiksmes ministram.

Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) bija paudusi, ka no Briškena sagaida atbildības izvērtējumu un skaidru risinājumu pasažieru vilcienu kavējumu jautājumā.

Vaicāta, vai Briškenam būtu jāuzņemas atbildība ieilgušajā situācijā, Siliņa aģentūrai LETA sacīja vien to, ka ir pārrunājusi jautājumu ar ministru. Tagad SM uzdots veikt pilna mēroga izvērtējumu, tostarp jautājumu par atbildību.

"Ir pilnībā nepieņemami, ka Latvijas iedzīvotājiem kā "eksperimentu trusīšiem" jāstāv salā un neziņā – būs vilciens vai nebūs," atzina Siliņa.

Kā ziņots, pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Visus 32 elektrovilcienus PV varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Pēc tam kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Rīgā pie daudzdzīvokļu mājām būs jāuzstāda bioloģisko atkritumu konteineri

Rīdziniekiem no 1.marta pie daudzdzīvokļu mājām būs jāuzstāda bioloģisko atkritumu šķirošanas konteineri, šodien lēma Rīgas dome, grozot noteikumus par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu galvaspilsētā.

Izmaiņas noteikumos paredz, ka daudzdzīvokļu dzīvoj...

Pludmales volejbolisti Šmēdiņš/Točs: Mērķis ir tikt uz Parīzes olimpiskajām spēlēm
Latvijas vīriešu pludmales volejbolam nav tie vieglākie laiki - talantīgie jaunieši vēl nespēj ielauzties elitē, bet vairāki leģendāri dueti sadarbības ir beiguši. Pirms jaunās sezonas spēkus apvienoja pieredzējušie Jānis Šmēdiņš un Edgars Točs, abiem ...
Latvija ieguvusi naudu Salacas tilta remontam

Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) Militārās mobilitātes (MM) trešajā uzsaukumā apstiprinājusi finansējumu 78,8 miljonu eiro apmērā trīs transporta infrastruktūras projektu īstenošanai Latvijā, informē Satiksmes ministrija...



Komentāri