A220 lidmašīnas darbība tika apturēta rezerves daļu un apkopes personāla trūkuma dēļ.
Latvijā regulārajos reisos pērn tika pārvadāti ap 4,5 miljoniem aviapasažieru. Kompānijas airBaltic izpilddirektors Martins Gauss pavēstīja:
"Ja mēs raugāmies uz 2019.gadu kā uz pēdējo gadu, kad mūs neietekmēja Covid-19 vai karš, un uz 2023.gadu, tad mūsu biļešu cenas vidēji ir pieaugušas par 27%. Vienlaikus man ir jāsaka, ka cenas nav pieaugušas, ja salīdzinām 2022. un 2023.gadu. Tas nozīmē, ka biļešu cenas ne tik daudz ietekmēja augstā inflācija, ko mēs pieredzējām pagājušajā un aizpagājušajā gadā, cik naftas cenas".
"Mēs nodrošinām savienojumus. Piemēram, jūs varat nopirkt biļeti no Rīgas uz Sidneju tikai ar vienu pieturu Dubaijā. Manuprāt, tas arī izskaidro, kāpēc "airBaltic" spēj augt, jo mēs nodrošinām savienojamību ar Baltijas valstīm, nevis tikai lidojumus uz Rīgu.
Cilvēki vienmēr jautā, vai tas nekaitē Latvijas ekonomikai? Nē, jo "airBaltic" ir Latvijas uzņēmums, visi mūsu aktīvi ir Latvijā, visas mūsu darbavietas ir šeit, un mēs ģenerējam ienākumus ārpus Latvijas. Pērn aptuveni pusmiljards eiro tika gūts ārpus Latvijas. Tā ir ļoti ievērojama summa, un tādēļ mēs ar atrāvienu esam lielākais Latvijas pakalpojumu eksporta uzņēmums", - tā Gauss.
Gauss atzina, ka lielā skaitā iegādātās lidmašīnas bijušas problemātiskas.
"Šogad pasaulē neizmantotas uz zemes stāvēs ap 600 Airbus A220 lidmašīnas dzinēju problēmu dēļ. To visu izraisa nepietiekams rezerves daļu vai darbaspēka daudzums, lai veiktu dzinēju apkopi paredzētajā laikā".
Komentāri