lv
LJCXOnINNVDdm2nS1sxgo8ua9KpFYxtKGcwhWtbt
2964545

Patlaban Škoda Vagonka sods ir 95 000 eiro - Pasažieru vilciens

Patlaban Škoda Vagonka sods ir 95 000 eiro - Pasažieru vilciens

Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" aprēķinātais sods par savlaicīgu jauno elektrovilcienu defektu nenovēršanu garantijas laikā patlaban ir 95 000 eiro, aģentūrai LETA pastāstīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

Vienlaikus PV pārstāvji papildināja, ka ar katru dienu, kad "Škoda Vagonka" kavē līgumā noteikto defektu novēršanas termiņu, soda naudas apmērs pieaug.

Tāpat kompānijā skaidroja, ka PV seko līdzi, lai "Škoda Vagonka" drīzumā novērstu vilcienu defektus un mazinātu riskus vilcienu ekspluatācijas nodrošināšanā.

LETA jau vēstīja, ka garantijas laikā elektrovilcieniem konstatētie defekti piegādātājam "Škoda Vagonka" ir jānovērš noteiktā termiņā no paziņojuma saņemšanas, tostarp "A" līmeņa defekti ir jānovērš 24 stundu laikā, savukārt "B" līmeņa defekti - 72 stundu laikā.

PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis iepriekš skaidroja, ka, ja netiek ievēroti remontu garantijas laiki, tad sankcijas ir vairākas. "Par konstatēto "A" līmeņa defektu, kad vilciens nevar piedalīties kustība, var piemērot sodu 1500 eiro apmērā par katru kavēto dienu kopš termiņa, kad šos defektus vajadzēja novērst, savukārt "B" līmeņa defektiem, kas ir mazāki un netraucē vilciena kustību, var piemērot 500 eiro par katru kavēto dienu," minēja Grigulis.

Tāpat ziņots, ka 2023.gada 15.decembrī PV sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā. Taču vilcieniem tiek konstatēti dažādi tehniski bojājumi, tostarp vismaz divos gadījumos jaunajiem elektrovilcieniem stacijā ir izlādējusies baterija, neļaujot pacelt pantogrāfu.

PV pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV bija 100% "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

«Abra rūgst». Iznācis rakstu krājums «Pieredze un redzējumi: dzejniecei Veltai Sniķerei – 100»
Veltas Sniķeres 103 dzimšanas dienā klajā nāk rakstu krājums "Pieredze un redzējumi: dzejniecei Veltai Sniķerei – 100", kurā apkopoti gan pētījumi par dzejnieces dzimtu, mūžu, literāro darbību un unikālo poētiku, gan dzeja un vēstules, ko viņai veltīju...
Koalīcijas deputāti ST tiesneša amatam virza Mārtiņu Mitu

Rīga, 12.janv., LETA. Koalīcijas deputāti uz drīzumā vakanto Satversmes tiesas (ST) tiesneša amatu virza starptautiskā tiesību zinātņu doktora Mārtiņa Mita kandidatūru, informēja "Jaunās vienotības" (JV) Saeimas frakcijas priekšsēdētāja vietniece, Saei...

Bendika pēdējā nopelna ieskaites punktu biatlona Pasaules kausa posma sprintā
Latvijas sieviešu biatlona līdere Baiba Bendika piektdien Rūpoldingā, Vācijā, ieguva 40. vietu Pasaules kausa posmā 7,5 kilometru sprintā un pēdējā nopelnīja punktu sezonas kopvērtējumā. Vēl divas Latvijas sportistes Sandra Buliņa un Annija Keita Sabul...


Komentāri