lv
cp0OtHv4vpaM0sTUcfN3rISytzDNsuixiDVzv7Iq
2910153

Liepājā no kanāla dibena tika izceltas aptuveni 300 t bīstamo vielu (+VIDEO)

Liepājā no kanāla dibena tika izceltas aptuveni 300 t bīstamo vielu (+VIDEO)

Karostas teritorija kļūst par aizvien nozīmīgāku valstspilsētas sociālekonomisko un sadzīves daļu.

Liepājas SEZ pārvalde īstenojusi projektu "Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla sanācijas darbi" ar mērķi samazināt Karostas kanāla vēsturiski piesārņoto nogulumu negatīvo ietekmi uz vidi, cilvēku veselību un Baltijas jūras ekoloģisko stāvokli. Projekts tiek finansēts Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.-2021.gada perioda programmas "Klimata pārmaiņu mazināšana, pielāgošanās tām un vide" ietvaros un kopumā izņemti 145 199 kubikmetri vēsturiski piesārņotu nogulumu, kas satur aptuveni 298 tonnas bīstamo ķīmisko vielu. Tā bija Karostas kanāla sanācijas projekta III kārta.

Karostas kanāla darbus, saskaņā ar noslēgto līgumu un apstiprināto Karosta kanāla sanācijas programma, veica SIA "EKO OSTA". Līguma kopējā summa bija 3 334 877,50 EUR, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Liepājas domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš, uzsvēra paveikto darbu nozīmi, jo tieši Karostas kanāla piesārņojuma dēļ 1992.gadā Liepāja ieguva HELCOM karsto punktu. "Tā bija ļoti komplicēta situācija, kad vienā mazā kanālā mums bija - gan padomju militārais mantojums, gan nogrimuši kuģi un zemūdenes, gan vairāk nekā 100 dažādu Mendeļejeva tabulas elementu. Tas nozīmēja, ka mums kā Latvijai, mums kā Liepājai, kā Baltijas jūras reģionam ir pakāpeniski jāattīra kanāls, ko arī soli pa solim darām."

Liepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis, norāda, ka osta t.sk. Karostas kanāls ir neatņemam Liepājas SEZ daļa un attiecīgi par to ir jārūpējas, arī par atstāto padomju laiku mantojumu. "Lai varētu attīstīt kuģniecību, lai ostā varētu tikt izbūvēti jauni termināļi, mums kanāls ir jāiztīra, un tas ir izdarīts. Liels darbs ir izdarīts."

Ar Norvēģijas finanšu instrumenta palīdzību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde īstenoja Karostas kanāla sanācijas III kārtu, lai veiktu nopietnu ieguldījumu klimata pārmaiņu risku mazināšanā un vēsturiskā piesārņojuma izplatībai Baltijas jūrā un apkārtējā vidē. Projekta vadītājs Ivo Koliņš, uzsver, ka darbi turpināsies un ir skaidra īstermiņa un ilgtermiņa turpmākā darbība, lai līdz minimumam samazinātu vēsturisko piesārņojumu un tā ietekmi uz visu Baltijas jūras ekosistēmu.

Mūsdienās Liepājas Karostas teritorija kļūst par aizvien nozīmīgāku Liepājas sociālekonomisko un sadzīves daļu, tāpēc ar projekta palīdzību veiktie kanāla attīrīšanas darbi ļaus vietējiem iedzīvotājiem un tūristiem baudīt Karostas vērtības tīrākā un kvalitatīvākā vidē, veicinot tās ūdens ekosistēmu atjaunošanos un piesārņojuma mazināšanos.

Latvijas hokejisti pasaules junioru čempionāta ceturtdaļfinālā tiekas ar ASV

Latvijas U-20 vīriešu hokeja izlase šodien Gēteborgā pasaules junioru čempionāta ceturtdaļfinālā tiksies ar vienaudžiem no ASV.

Mačs "Frolundaborg" arēnā sāksies plkst.18 pēc Latvijas laika, tiešraidē to translējot kanālam TV6.

Tāpat ceturtdaļfinālos "F...

Pēc narkotiska pretsāpju līdzekļa aizlieguma Latvijas sporta medicīnā būtiskas izmaiņas neparedz
Pasaules Antidopinga aģentūras (WADA) noteikumi no 1. janvāra aizliedz narkotiska pretsāpju līdzekļa tramadola lietošanu sacensībās. Latvijas Olimpiskajā vienībā (LOV) gan norādīja, ka pašmāju sportistu vidū tramadola lietošana jau iepriekš bija ļoti i...
ĀM: 2024. gadā Latvija atbalstīs Pasaules Tirdzniecības organizācijas reformas

Pieaug nepieciešamība pēc proaktīvas politikas, lai izvairītos no konfliktu saasinašanās.

Janvārī Saeima skatīs Ārlietu ministrijas sagatavoto ziņojumu par veiktajām un plānotajām darbībām ārpolitikas un ES jautājumos. Tajā nozīmīga loma ir Latvijas ārē...



Komentāri