lv
A6bZspyVomKhUtEp0jhY9AvclyUrafWkFfSBrxf6
2849440

No 2027. gada degviela Latvijas DUS var kļūt par 30 centiem dārgāka (+VIDEO)

No 2027. gada degviela Latvijas DUS var kļūt par 30 centiem dārgāka (+VIDEO)

Cenu kāpuma iemesls ir naftas ražotājvalstu spekulācijas un Eiropas Savienības klimata birokrātija.

"Ap 2030.gadu Latvijas tirgū ap 10% jeb 70 000 varētu veidot elektroauto. Tas nav nereāli. Tajā pašā laikā ir diezgan utopiski domāt, ka pāris gadu laikā mums tagad katrs otrais būs elektroauto", - paziņoja degvielas uzņēmējs Jānis Vība.

Vienlaikus viņš aicina sabiedrību un uzņēmējus gatavoties tam, ka ogļūdeņraži tikai kļūs dārgāki.

"Ir redzams, ka naftas eksportētājvalstis un OPEC ļoti cenšas naftas cenu virzīt uz augšu. Primāri tā ir Saūda Arābija un arī Krievija, kas šī gada laikā ir mazinājušas naftas ieguvi un tādā veidā samazinājušas naftas pieejamību tirgū. Tajā pašā laikā tas nav rezultējies lielā naftas cenu lēcienā, jo pasaules ekonomika pašlaik nav tik spēcīga, kā varbūt gribētos. Ja pasaules ekonomika bremzējas, protams, pieprasījums pēc naftas produktiem ir zemāks un nedaudz balansē situāciju ar naftas cenām.

Ja runāja par Latviju, tad dati par deviņiem mēnešiem, ko apkopo Valsts ieņēmumu dienests, liecina, ka mazumtirdzniecībā realizētais degvielas apjoms ir audzis par 2,2%. Neliela izaugsme ir dīzeļdegvielai un benzīnam, savukārt tā saucamā lauksaimniecības degviela un sašķidrinātā naftas gāze ir piedzīvojušas kritumu. Septembrī arī pirmo reizi kopš marta kopējais realizētais degvielas apjoms Latvijā ir bijis ar nelielu kritumu, kas varētu liecināt, ka arī Latvijā ir redzams ekonomikas atslābums. Iespējams, kaut kas līdzīgs varētu būt redzams arī ceturtajā ceturksnī".

"Transporta nozare vēsturiski nebija tā saucamajā emisiju tirdzniecības sistēmā, kas darbojas Eiropā attiecībā uz citiem sektoriem, piemēram, enerģētiku vai rūpniecību. Šīs sistēmas būtība ir, ka jebkurš tirgus dalībnieks, kurš ar savu darbību veicina kaitīgo izmešu nonākšanu vidē, pērk tā saucamās emisiju kvotas par katru tonnu kaitīgo izmešu, kuru ir radījis. No 2027.gada transports arī tiks iekļauts šajā sistēmā. Pašlaik izskatās, ka tam būs būtiska ietekme.

Arī mums kā degvielas tirgotājiem būs jāpērk emisiju kvotas, jo katrs realizētais degvielas litrs rada konkrētu izmešu apjomu. Emisiju kvotu cena, protams, mainās atkarībā no piedāvājuma un pieprasījuma, bet sākotnējie aprēķini liecina, ka tas varētu sadārdzināt degvielu no 2027.gada līdz pat par 30 centiem litrā. Tas ir noteikti jāņem vērā visiem, it īpaši komerctransporta segmentā, kas tagad domā par jaunu transporta līdzekļu iegādi un autoparka maiņu, jo fosilie degvielas veidi nākotnē viennozīmīgi paliks vēl dārgāki", - tā Vība.

«Ukrainas almanahs», bojā gājušie autori un karš kā ikdiena. Saruna ar dzejnieku Aivaru Eipuru
"Man ir kauns par to, ka esmu par maz pievērsis uzmanību baltkrieviem un ukraiņiem kā tikpat atšķirīgiem no krieviem kā latvieši no krieviem," Latvijas radio 3 "Klasika" raidījuma "Ukrainas pasakaljas" ceturtajā izlaidumā, kas veltīts Ukrainas literatū...
Pasažierus no piektdienas pārvadās četri jaunie elektrovilcieni

AS "Pasažieru vilciens" (PV) no piektdienas, 22.decembra, plāno reisus izpildīt ar četriem jaunajiem elektrovilcienu sastāviem, aģentūrai LETA pastāstīja kompānijā.

Tāpat kompānijā skaidroja, ka vienam no trim pagājušajā nedēļā pasažieru pārvadājumos no...

Prezidents izsludina 2024. gada valsts budžetu ar 2,8% deficītu
Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs izsludinājis Saeimā pieņemto 2024. gada valsts budžetu un to 19 pavadošos likumus, liecina publikācija oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".


Komentāri