lv
At1gCcHk4v76T7CTqPW5Mf2kAcFakIES1tjrmjA6
2321897

Pasažieru vilciens apdrošinās vilcienus. Arī tos, kuri tā arī vēl nebrauc

Pasažieru vilciens apdrošinās vilcienus. Arī tos, kuri tā arī vēl nebrauc

AS "Pasažieru vilciens" izsludinājis iepirkumu par dīzeļvilcienu un jauno "Škoda" elektrovilcienu apdrošināšanu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkums ir sadalīts divās daļās - viena no tām ir par dīzeļvilcienu apdrošināšanu, bet otra par jauno "Škoda" elektrovilcienu apdrošināšanu.

Vilcienus paredzēts apdrošināt uz trim gadiem.

Dīzeļvilcienu apdrošināšanas teritorija ir Latvija un Igaunija, un "Pasažieru vilciena" pārstāvji aģentūrai LETA skaidroja, ka tas ir tāpēc, ka šie vilcieni iebrauc arī Valgas stacijā.

Savukārt "Škoda" elektrovilcienu apdrošināšana būs spēkā no brīža, kad elektrovilcieni būs nodoti "Pasažieru vilciena" īpašumā, skaidroja kompānijā.

Pretendenti piedāvājumus iepirkumā var iesniegt līdz 13.oktobrim plkst.9.

LETA jau vēstīja, ka atbilstoši grafikam 23 no 32 jaunajiem elektrovilcieniem bija jau jābūt piegādātiem, proti, nodotiem ekspluatācijā, taču pagaidām neviens nav piegādāts, lai arī pirmie divi jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti jau pirms nedaudz vairāk kā gada - 2022.gada jūnijā.

"Pasažieru vilciena" pārstāvji iepriekš atzinuši, ka uzņēmums prasīs "Škoda" maksāt līgumsodu par jauno elektrovilcienu savlaicīgu nepiegādāšanu. Maksimālais līgumsods par katra vilciena piegādes kavēšanu ir 10% no vilciena cenas. Tādējādi atbilstoši spēkā esošajam grafikam, pēc Latvijas Televīzijas raidījuma "de facto" ziņotā, "Pasažieru vilcienam" būtu tiesības prasīt "Škoda" maksāt līgumsodu vairāk nekā 16 miljonu eiro apmērā.

Par vilcieniem, ko "Škoda" līdz gada beigām nepagūs piegādāt, Latvija zaudēs Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā. Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā.

Tāpat ziņots, ka "Pasažieru vilciena" apgrozījums 2023.gada pirmajā pusgadā bija 23,405 miljoni eiro, kas ir par 10,2% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 3% - līdz 442 733 eiro.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Inčupes apkaimes iedzīvotāji grib pieejamu dzelzceļa staciju

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par Inčupes apkaimes iedzīvotājiem pieejamas dzelzceļa stacijas nodrošināšanu.

Kā iniciatīvas pārstāve norādīta Dzintra Buša. Viņa uzsver, ka Saulkrastu iedzīvotāju ērtībai un pieejama...

Armija sniegs papildu atbalstu uz Latvijas robežas ar Baltkrieviju, saka Mūrniece
Jau šobrīd Nacionālie bruņotie spēki ir palielinājuši atbalstu Valsts robežsardzei uz Latvijas robežas ar Baltkrieviju, taču paredzēts to palielināt vēl vairāk, otrdien Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja aizsardzības ministre Ināra M...
«Zemnieku saeima»: Lielākajai daļai saimniecību raža šogad sarukusi par 20-50%
Lielākajai daļai jeb 90% saimniecību raža, salīdzinot ar pagājušo gadu, samazinājusies robežās no 20% līdz 50%, liecina biedrības "Zemnieku saeima" apkopotā informācija, par ko Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" stāstīja biedrības priekšsēd...


Komentāri