lv
AMU4a0Vy8K7L7D9A7eaX5O41b0SV9fRXZugHMil7
2265639

Vadītājus visvairāk uz ceļa kaitina pagrieziena signālus nerādošie braucēji

Vadītājus visvairāk uz ceļa kaitina pagrieziena signālus nerādošie braucēji

Autovadītājus visvairāk uz ceļa kaitina braucēji, kuri nerāda pagrieziena signālu, aģentūru LETA informēja risku apdrošinātāja "If P&C Insurance" ("If") Latvijas filiāles pārstāvji, atsaucoties uz veiktās aptaujas datiem.

Aptaujā 71% autovadītāju norādījuši, ka viņus uz ceļa kaitina pagrieziena signālus nerādošie braucēji, kamēr 55% aptaujas dalībnieki pauduši sašutumu, ka priekšā braucošais pēkšņi strauji bremzē, bet 46% ir aizkaitināti, ka citi autovadītāji auto vadīšanas laikā lieto mobilo tālruni.

Savukārt 42% aptaujāto ir dusmīgi, ja citi autovadītāji izvēlas lēnāku braukšanas ātrumu par atļauto, tādējādi palēninot pārējo satiksmes kustību, kā arī ja viņu braukšanas joslā pēkšņi iespiežas cits transportlīdzeklis.

Aptaujas rezultāti liecina, ka puse jeb 51% autovadītāju bīstamās situācijās žestikulē vai kliedz uz citiem satiksmes dalībniekiem.

"If" transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš informē, ka kaitinošu situāciju skaits uz ceļa septembrī pieaug. Līdz ar mācību gada sākumu pilsētās atkal pastiprinās satiksmes intensitāte, tādējādi palielinās sīku satiksmes negadījumu skaits. Izplatītākie iemesli, kādēļ rodas sadursmes, ir drošas distances vai intervāla neievērošana, neuzmanīga braukšana apļveida krustojumos, kā arī nervoza auto vadīšana sastrēgumu laikā.

Vidējie zaudējumi automašīnām, kas iekļuvušas nelielos negadījumiem, ir vairāki simti eiro, bet nereti var sasniegt arī krietni lielāku summu, ja auto ir jaunāka izlaiduma gada, it īpaši, ja bojājumi nodarīti detaļām, kuru ražošanā izmantotas modernās tehnoloģijas, informē Kubliņš, piebilstot, ka būtu labi, ja autovadītāji savos viedtālruņos lejupielādētu saskaņotā paziņojama elektronisko formu, kas pieejama Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja tīmekļa vietnē, lai varētu operatīvāk un precīzāk reģistrēt satiksmes negadījumu.

"If" pārstāvji informē, ka, salīdzinot ar Baltijas valstu satiksmes kultūru, var pamanīt, ka līdzīgāki paradumi ir Latvijas un Lietuvas iedzīvotājiem, kuriem nepatīk, ja satiksmē netiek lietoti pagrieziena signāli, kā arī tiek praktizēta pēkšņa strauja bremzēšana, taču aptauja parādīja, ka Igaunijas autovadītāji ir emocionālāki par citiem, īpaši sastrēgumos. Igaunijas autovadītājus vairāk satrauc, piemēram, kad kāds pēkšņi iebrauc viņu braukšanas joslā.

Aptaujā, kuru "If" veica Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, piedalījās nedaudz vairāk kā 3000 respondentu.

Hokejista Šilova vecmāmiņa izkrīt latviešu valodas pārbaudē; kārtos vēlreiz
Latvijas hokeja izlases vārtsarga un bronzas medaļnieka Artūra Šilova vecmāmiņa Irina Šilova izgāzusies valsts valodas prasmes pārbaudījumā, sociālajos tīklos vēsta aktīviste Olga Petkeviča. Portālam "Delfi" gan iespēja aprunāties ar pašu kundzi tika l...
Futbola izlase gatavosies spēlēm pret Horvātiju un Velsu, Dubra atgriežas sastāva kandidātos
Latvijas nacionālās futbola izlases kandidātu sarakstā uz Eiropas čempionāta kvalifikācijas spēlēm ar Horvātijas un Velsas valstsvienībām atgriezušies aizsargs Kaspars Dubra un vārtsargs Krišjānis Zviedris, kā arī iekļauti divi debitanti – aizsarg...
Rīgas domes koalīcija veic deputātu pārbīdes, lai nodrošinātu vairākumu komitejā

Šodien Rīgas dome pieņēma grozījumus lēmumā Par Rīgas domes pastāvīgo komiteju ievēlēšanu, pārceļot vairākus deputātus uz citām komitejām.

Domes koalīcijai, visticamāk, tas nepieciešams, lai nodrošinātu vairākumu komitejās un nomainītu divus komiteju va...



Komentāri