Svētku nedēļā, periodā no 1. līdz 7. maijam, Latvijas iedzīvotāju tēriņi pieauguši – lai arī pirkumu skaits nav mainījies, palielinājies vidējais čeku un preču daudzums, aprēķinājuši mazumtirdzniecības veikalu tīkla "LaTS" pārstāvji.
"Apkopojot datus par maija svētku periodu salīdzinājumā ar to pašu laiku aizvadītajā gadā, var secināt, ka cilvēki ir pirkuši vairāk, un šāda tendence vērojama visos Latvijas reģionos," pastāstīja uzņēmumā, piebilstot, ka pirkumu skaits nav mainījies, bet palielinājies vidējais čeks un preču daudzums.
Mazumtirdzniecības veikalu tīklā "LaTS" apgrozījums iepretī 2022. gada maija svētku brīvdienām atkarībā no reģiona pieaudzis par 9% – 25%. "Zināma nozīme apgrozījuma pieaugumā ir arī laikapstākļiem, kas šajos svētkos nelutināja ar siltām dienām," piebilst uzņēmumā.
Savukārt saskaņā ar starptautiskā tirgus pētījumu uzņēmuma "Nielsen" datiem, patērētāji visā pasaulē joprojām ir satraukti, un situācija 2023. gadā saglabāsies nemierīga. To ietekmēs dažādi faktori, sākot ar pandēmijas sekām veselības jomā un beidzot ar rekordlielu inflāciju, augošām procentu likmēm, globālā algu pieauguma samazināšanos, ekstrēmām laikapstākļu parādībām un ģeopolitiskiem konfliktiem. Patērētāju aptauja liecina, ka pasaule var cerēt tikai uz zināmu stabilitāti turpmākajos gados.
Kopumā patērētāji joprojām ir piesardzīgi attiecībā uz visa veida tēriņiem, kas liecina, ka 2023. gadā uzņēmumiem būs jābūt piesardzīgiem, jāplāno rīcība un jāizstrādā cerīga stratēģija attiecībā uz sociālekonomiskajiem šķēršļiem. Kā svarīgākās jomas patēriņa spektrā aptaujas dalībnieki iezīmējuši garīgo labsajūtu (46%), finanšu un darba drošību (46%), fizisko labsajūtu (44%) un uzkrājumus neparedzētiem apstākļiem (44%) (Dati no Consumer Outlook 2023: The unsettled state of global consumers).
"LaTS" dibināts 2007. gadā kā SIA "Latvijas tirgotāju savienība", kas apvieno mazos un vidējos Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumus ar mērķi samazināt to izmaksas, uzlabot konkurētspēju vietējā tirgū un veikt kopējus mārketinga pasākumus. Tīklā šobrīd apvienojošies 270 uzņēmumi ar vairāk nekā 700 tirdzniecības vietām visā Latvijā. Kopējais neto gada apgrozījums "LaTS" tīklam pārsniedz 250 miljonus eiro.
Kā jau vēstīts, Zemkopības ministrijā (ZM) turpinās darbs pie likumprojekta par lielo tirdzniecības centru slēgšanu svētdienās un svētku dienās – šobrīd ministra padomniece juridiskajos jautājumus strādā pie projekta sākotnējās redakcijas. Likumprojekta galvenais mērķis ir diversificēt tirdzniecības sektoru, uzlabojot mazo tirgotāju situāciju un vienlaikus domājot arī par sociālo aspektu, kas attiecas uz darbinieku slodzi, strādājot, piemēram, svētku dienās.
Olas ir iekļuvušas Latvijas iedzīvotāju to piecu svarīgāko pārtikas produktu sarakstā, bet kuriem cilvēki nevar iedomāties savu ikdienas maltīti, tāpat pircēji biežāk pievērš uzmanību marķējumam uz olām, liecina "Norstat" aptaujas dati.
Olas kā galvenai...
Politoloģe Lelde Metla-Rozentāle ir skeptiska par pašreizējās koalīcijas efektīvu sadarbību turpmāk.
Kā aģentūrai LETA norādīja Metla-Rozentāle, pašreizējais koalīcijas modelis var saglabāties tikai tad, ja vēlēšanu otrajā kārtā tiek izvirzīts jauns kan...
Nacionālās apvienības (NA) Saeimas deputātiem Aleksandram Kiršteinam un Rihardam Kolam iezīmējušies pretēji viedokļi par sankcijām pakļauto, Krievijas diktatoram Putinam pietuvināto oligarhu Pjotru Avenu.
Kiršteins ceturtdienas Saeimas sēdes debatēs pau...
Komentāri