lv
zpSa63Ct2kVGVO7fWTmhUhpDMTahUAmiMqHn4Ikc
14411

Tirgotāji: Interese par pārtikas iegādi internetā ir stabilizējusies

Tirgotāji: Interese par pārtikas iegādi internetā ir stabilizējusies

Līdz ar Covid-19 pandēmijas mazināšanos un cilvēku atgriešanos fiziskajos veikalos, interese par pārtikas iegādi internetā ir stabilizējusies, taču cilvēki arvien lielāku uzmanību pievērš akcijas precēm, aģentūrai LETA atklāja aptaujātie nozares pārstāvji.

Tostarp pārtikas koncerna "Food Union" platformas "Pienaveikals.lv" vadītāja Oļesja Lauska aģentūrai LETA sacīja, ka iedzīvotāji lielāku uzmanību pievērš atlaidēm.

"Pircējs meklē atlaides, un tamdēļ mūsu ražotos produktus labprāt pērk internetveikalā un jo īpaši akciju laikā. Arī iepirktās produkcijas, kā maize, olas, gaļa, garšvielas un citu, noiets ir stabils un kļūst lielāks, tiklīdz spēkā ir atlaide," skaidroja Lauska.

Viņa arī pastāstīja, ka "Pienaveikals.lv" apgrozījums šogad desmit mēnešos bija par 40% lielāks nekā attiecīgajā periodā 2021.gadā, bet vidējā pirkuma summa ir palielinājusies par 67%.

"Tas liecina par divām patēriņa tendencēm," norādīja Lauska, minot, ka, pirmkārt, cilvēki biežāk iepērkas internetveikalos, otrkārt, viņi izvēlas konsolidēt pirkumu un iepirkties vienreiz, taču ilgākam laika periodam, vai arī veic kolektīvus pirkumus vairākām mājsaimniecībām. Kolektīvie pirkumi, pēc uzņēmuma datiem, visizteiktāk tiek veikti reģionos.

Vienlaikus Lauska pauda viedokli, ka klienti "Pienaveikals.lv" iepērkas ar jau definētu maksimālo tēriņu budžetu un motivēt veikt lielākus pirkumus kļūst aizvien izaicinošāk.

Taujāta par pieprasītākajiem produktiem, Lauska sacīja, ka septembrī un oktobrī absolūtais līderis pēc pārdoto produktu skaita bija sviests, kam bija piemērota arī atlaide. Otrajā vietā bija zīmola "Valmiera" krējums ar 20% tauku saturu, bet trešajā vietā bija piens, kuru aizvien vairāk izvēlas pirkt lielajā 1,5 litru iepakojumā. Salīdzinoši mazāk "Food Union" internetveikalā tiek pirkti ne-piena produkti.

"Barbora.lv", kas strādā ar "Maxima" veikalu ķēdi, vadītāja Sanita Bērziņa aģentūrai LETA apstiprināja, ka arī "Barbora.lv" pieprasījums patlaban ir stabilizējies - daļa pircēju ir atgriezušies fiziskajos veikalos, taču daļa joprojām iepērkas internetā. "Šobrīd e-komercijas izaugsme notiek lēnāk, taču stabilāk un paredzamāk," viņa norādīja.

Bērziņa arī uzskaitīja, ka populārākie produkti, kurus iegādājas "Barbora.lv" klienti, ir banāni, gurķi un bumbieri, savukārt retāk internetā tiek pirkti produkti, kas ir atkarīgi no sezonas un svētku laika.

Viņa atzīmēja, ka ir jūtama augstās inflācijas un energoresursu sadārdzinājuma ietekme uz pircēju paradumiem, tostarp cilvēki izteiktāk izvēlas iepirkumu grozos iekļaut atlaižu preces. Tāpat iedzīvotāji iepērkas biežāk, bet par mazāku summu. "Visticamāk, tas skaidrojums ar rūpīgu mājsaimniecību budžeta plānošanu," pieļāva "Barbora.lv" vadītāja.

Tikmēr "Rimi Latvija" e-komercijas formāta vadītāja Anita Mālniece aģentūrai LETA sacīja, ka pārtikas tirdzniecība internetā saglabā popularitāti un arvien attīstās. "Pieprasījuma ziņā e-veikalā esam sasnieguši sava veida stabilitāti," viņa sacīja, skaidrojot, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu un šā gada sākumu, šobrīd ir vieglāk izsekot līdzi pieprasījumam un tāpēc nostiprināta produktu pieejamība.

Pie pieprasītākajām precēm internetveikalā "Rimi" pārstāve uzskaitīja augļus un dārzeņus, pārtiku zīdaiņiem, vegāniskos produktus, sadzīves ķīmiju. Savukārt retāk pircēji izvēlās internetā iegādāties stipro alkoholu, kā arī mazākus pirkumus no tradicionālo veikalu kasu zonas, piemēram, košļājamas gumijas, auto gaisa atsvaidzinātājus un tamlīdzīgi.

Taujāta par pircēju paradumiem, Mālniece apstiprināja, ka arī "Rimi" tīklā vērojama izteikta patērētāju tendence iegādāties akcijas preces.

Viņa skaidroja, ka tas ir saistīts gan ar makroekonomisko situāciju valstī un pasaulē, gan ar to, ka tiešsaistes iepirkšanās ir kļuvusi par sava veida "izdevīgo piedāvājumu" meklēšanas platformu, kur tiek veikti ne tikai ikdienas pirkumi, bet arī salīdzināti piedāvājumi, lemjot par labu vienam vai otram izdevīgam pirkumam.

Cita starpā akcijas piedāvājumu preču iegāde un meklēšana pēdējos trijos mēnešos ir palielinājusies teju par 25%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, piebilda "Rimi" pārstāve.

Brocēnos cietis cilvēks, kurš mēģinājis pārvietot degošu atkritumu konteineru

Trešdienas vakarā Brocēnos aizdedzies atkritumu konteiners, bet cilvēks, kurš to centies pārvietot, guvis savainojumus.

Kā aģentūra LETA uzzināja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā, plkst.22.32 tika saņemts izsaukums uz Liepu ielu Brocēnos, kur ...

Trešdien Latvijā pieķerti 12 dzērājšoferi
Par automašīnas vadīšanu alkohola reibumā Valsts policija (VP) pagājušajā diennaktī sodījusi 12 cilvēkus, portālu "Delfi" informēja policijā.
Staķis neredz pamatu atvērt plašas sarunas par izmaiņām Rīgas valdošajā koalīcijā
Likvidēt vienu no trim vicemēru amatiem Rīgā nozīmētu atvērt sarunas par plašām izmaiņām galvaspilsētas valdošajā koalīcijā, kas pašlaik nebūtu vēlams, šādu viedokli LTV "Rīta panorāmā" pauda Rīgas mērs Mārtiņš Staķis.


Komentāri